نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 21:40

چین: به آتش بس جامع و پایدار در غزه نیاز است

وزیر خارجه چین چهارشنبه شب در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل خواستار «آتش بس جامع و پایدار» در غزه شد و گفت، ادامه درگیری تنها باعث مرگ و میر بیشتر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه چین چهارشنبه شب به وقت تهران خواستار «آتش بس جامع و پایدار» در غزه شد و ابراز امیدواری کرد توقف بشردوستانه کنونی به تهاجم جدید منجر نشود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «وانگ یی» وزیر خارجه چین  در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه گفت:«ما باید برای یک آتش‌بس جامع و پایدار با بیشترین فوریت تلاش کنیم، ادامه درگیری تنها باعث مرگ و میر بیشتر می‌شود.»

پس از ۷ هفته حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، سرانجام توافق آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اُسرا حاصل شد که این آتش‌بس برای دو روز و تا فردا تمدید شده است.

وزیر خارجه چین خاطرنشان کرد که درگیری فلسطین و  رژیم اسرائیل منجر به تلفات، فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است.

 

وی گفت:«چین قویا امیدوار است که وقفه روزهای گذشته، به  دور جدید تهاجم منجر نشود، بلکه آغازی برای تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر برای آتش بس جامع و پایدار باشد.»

 دیپلمات ارشد چین گفت، هر اقدامی که ناقض قوانین بین المللی و به ویژه قوانین بین المللی بشردوستانه است، باید محکوم شود. وی گفت: «چین مخالفت خود را با مجازات دسته جمعی مردم غزه و انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینی را تکرار می‌کند.»

به گفته مقامات بهداشتی، تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از جمله ۶۱۵۰ کودک و ۴۰۰۰ زن در غزه کشته شده اند.

 در تحولی دیگر،  وزیر خارجه عربستان سعودی چهارشنبه شب به وقت تهران بر لزوم بر قراری یک آتش بس با دوام و معتبر  بین فلسطین و رژیم صهیونیستی  تاکید کرد.

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی  اظهار داشت:«آتش بس کافی نیست، آنچه مورد نیاز است آتش بس و صلح معتبر است که دوام داشته باشد و به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اجازه دهد تا در کنار هم زندگی کنند. هر چیز دیگری، منجر به ادامه بحران در منطقه خواهد شد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589002

مهمترین اخبار ایران و جهان: