نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 10:27

روادید گردشگری محور دیدار مقامات قرقیزستان و آمریکا

سفیر قرقیزستان در آمریکا و کانادا با معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی دیدار و در مورد همکاری‌های چندجانبه و تمدید روادید گردشگری گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، «باکتی بیک امانبایف» سفیر قرقیزستان در آمریکا  و کانادا با «جان پامرشایم» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی  دیدار کرد.

در این دیدار طرفین راه‌های بهبود همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امانبایف خلاصه‌ای از اصلاحات انجام شده در داخل کشور و پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای که طی 3 سال گذشته تحت رئیس جمهور قرقیزستان راه اندازی شده است، ارائه کرد.

وی پیشنهادات خود را برای بهبود همکاری بین دو کشور ارائه کرد و همچنین از پامرشایم خواست تا اجرای توافقات توافق شده قبلی برای افزایش مدت روادید گردشگری برای شهروندان قرقیزستان تا 10 سال را تسریع بخشد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی از اقدامات رئیس جمهور این کشور قدردانی کرد و پیشنهادات خود را برای تقویت روابط دوجانبه بین دو واشنگتن و بیشکک به اشتراک گذاشت.

پیش از این، موضوع افزایش مدت گردشگری به آمریکا توسط نمایندگان پارلمان این قرقیزستان در دیدار با «لسلی ویگر» سفیر این کشور در بیشکک مورد بررسی قرار گرفته بود.
پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590802

مهمترین اخبار ایران و جهان: