نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 15:38

ماموریت نیروی دریایی از صحنه خلیج فارس و دریایی عمان فراتر رفته است

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: طی چند سال اخیر نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی تبدیل شده و ماموریت‌های آن از صحنه خلیج فارس و دریای عمان فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر دریادار فرامرز نصری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج اظهار کرد: جذب در نیروی دریایی ارتش محدودیتی ندارد.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، حوزه کار ما در دریا بود و به دلیل نبود سیستم‌های تصویربرداری و محدودیت‌های که وجود داشت آنچه اتفاق افتاد کمتر ثبت و ضبط شده است.

امیر نصری اضافه کرد: با تلاش و انجام عملیات‌های فوق‌العاده و مختلف در 67 روز اول جنگ تحمیلی نیروی دریایی عراق کاملا از بین رفت و بعد از آن نتوانستند حتی برای یک بار با پرچم عراق در خلیج فارس تردد کند.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: کارهای زیادی در دوران دفاع مقدس انجام گرفت در دوران جنگ هیچ گونه صدمه‌ای به صادرات و واردات ما وارد نشد.

امیر نصری اضافه کرد:در دوران جنگ تحیلی کشور ایران وابسته به فروش نفت بود و تمام کالاهای اساسی قبل از پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس از خارج کشور وارد می‌شد.

وی گفت: صادرات و واردات به نحوی بود که هر لحظه ممکن بود دچار مشکل جدی شود اما با یک برنامه‌ریزی خوب از این موضوع حراست شد و دستاوردهای زیادی اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی هم، خطوط مواصلاتی به طور کل حفظ شد اما بعد از دوران جنگ ضمن حفظ وضع موجود، حفظ بهینه‌سازی تمام سامانه‌ها، کشتی‌ها، طراحی و ساخت سامانه‌های جدید و به طور کل تحول و نوسازی جدی در ناوگان دریایی اتفاق افتاد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: طی چند سال اخیر نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی تبدیل شده و ماموریت‌های آن از صحنه خلیج فارس و دریای عمان فراتر رفته است.

وی ادامه داد: مرز برای نیروی دریایی معنا و محصوریت ندارد تا هرجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد و اجازه کشورها، از مرزهای کشور فراتر می‌رود.

وی همچنین اذعان داشت: نیروی دریای نقش‌های دیپلماسی هم دارد و اقتدار تکنولوژی آموزشی و فرهنگی خود را همیشه نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر بتوانیم در این حوزه کار زیرساختی انجام دهیم و بنادر و هلدینگ‌هایی ایجاد کنیم می‌توانیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دریا در هر کشور وجود داشته باشد نعمت است و ایران بیش از 3 هزار کیلومتر مرز دریایی دارد.

وی اضافه کرد: اکنون نیروی دریایی پیشگام و برای حضور در سواحل جنوبی پیشقدم شده است و با ابلاغ سیاست‌های دریامحور رهبری، مجلس پای کار آمده ضمن اینکه امیر ایرانی هم توجه مسوولین و دولت مردان را به سمت دریامحور شدن کشانده است.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نباید همه چیز خود را در خشکی ببینیم کسانی که خود را در خشکی محصور می‌کنند به جایی نمی‌رسند، 44 کشور دنیا مرز دریایی ندارند که محصور هستند و از نعمت‌های خدادای دریا بهره‌مند نیستند.

امیر نصری گفت: با یک ناوشکن تمام ایرانی که افتخار بزرگی برای ایران است سفرهای طولانی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای احداث ایستگاه علمی تحقیقاتی ایران در قطب جنوب برنامه‌ریزی شده و این مهم برای امر تحقیقات دانشگاه‌های کشور است.

امیر نصری اضافه کرد: تعداد زیادی از فرهیختگان و نخبگان کُرد هم پای کار هستند و فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز شده است.

وی گفت: برای پیشرفت در  آینده‌، در دنیای پرآشوب امروز و پرتلاطم رقابت‌های سختی وجود دارد، باید از موانع گذر کند و گذر از این موانع نیاز به مدیریت صحیح و انسجام و بکارگرفتن تمام ظرفیت‌ها دارد و باید متکی به تمام مردم باشیم و ایران با وجود تمام ملت اعم از قومیت‌ها توانمند و قدرتمند است.

 انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590346

مهمترین اخبار ایران و جهان: