نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 15:36

44 عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست پژوهشگران پر استناد 2 درصد برتر دنیا

مؤسسه الزویر اسامی پژوهشگران پراستناد 2 درصد برتر دنیا در سال 2022 را منتشرکرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بر اساس آخرین یافته های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به «فهرست  دانشگاه استنفورد» معروف شده است، برون‌دادهای پژوهشی منتشر شده در پایگاه اسکاپوس تا پایان سال ۲۰۲۲ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل و بر این اساس نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان هستند، معرفی شده‌اند. جدیدترین نسخه این پایگاه ۱۲ مهر ماه ۴ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده است. 

اصغر غلامی، مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که مؤسسه الزویر اسامی پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲ را منتشرکرد، گفت: ۴۴ عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر دنیا قرار دارند.

این پایگاه از سال ۲۰۱۹ تاکنون دو فهرست از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان  منتشر کرده‌ است. تفاوت این دو فهرست در بازه زمانی استنادهای تحلیل شده است؛ یکی از فهرست های اعلام شده، بازه زمانی استنادهای دریافتی یک ساله است و فهرست دیگر، بازه زمانی استنادهای دریافتی از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته می‌شود. 

وی افزود: نام ۳۹ نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه در فهرست اول پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی یک ساله ۲۰۲۲ و نام ۲۸ نفر در فهرست دوم، پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲  قرار دارد. 

غلامی با بیان اینکه روش شناسی ابداع شده، مبتنی بر مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیر استنادی پژوهشگران در رشته ها و حوزه های علمی مختلف است خاطر نشان کرد: این روش  که با نام «شاخص استنادی مرکب» معرفی شده، مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی، جایگاه (الگوی هم –نویسندگی)  و شاخص هرش نویسندگان (H-index) است. 
اطلاعات کامل تر در وب سایت الزویر به ادرس زیر،  قابل مشاهده است:  https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/6 
پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535190

مهمترین اخبار ایران و جهان: