نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 17:48

چگونگی انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران از زبان معاون وزیر ارشاد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران فرآیندی طولانی داشت و ابتدا ۱۰۰ شهر در این فرآیند حضور داشتند که در نهایت سمنان به‌ این عنوان دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز در آئین رسمی اعطای لوح پایتختی کتاب ایران به سمنان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران سبب رونق فعالیت‌های فرهنگی در این استان می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه بیان کرد: به مردم سمنان بابت کسب این عنوان ملی و مهم تبریک عرض می‌کنیم؛ این عنوان بسیار اهمیت دارد و برازنده تلاش‌ها و کوشش‌های فرهنگی مردم و مسؤولان استان سمنان است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: احراز عنوان پایتخت کتاب ایران، سمنان را در مسیر رونق فرهنگی قرار می‌دهد و این عنوان برای تمام شهرها و روستاهای این استان باید نمود داشته باشد.

احمدوند اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی در استان سمنان از این به بعد باید با شتاب و رونق بیشتری پیگیری شود و این عنوان سبب می‌شود تا شاهد بروز و درخشش مردم این استان در ابعاد مختلف فرهنگی باشیم و این نقش‌آفرینی‌ها بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود.

وی با قدردانی از حمایت‌های مسؤولان استان سمنان برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، به حمایت‌های مهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا اشاره کرد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌افزایی و همکاری خوبی بین همه گروه‌های مردمی، مسؤولان و فرهنگ‌دوستان سمنان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران وجود داشت.

احمدوند افزود: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی شد تا این عنوان به سمنان اختصاص یابد و اشتیاق عمومی نیز در مردم این استان در بازدیدها مشاهده می‌شد.

وی تصریح کرد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران فرآیندی طولانی داشت و ابتدا ۱۰۰ شهر در این فرآیند حضور داشتند که در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه یافتند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: همه شهرها ارزیابی شدند و داوران برنامه‌ها را موردبررسی قرار دادند و در نهایت سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583246

مهمترین اخبار ایران و جهان: