نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 15:56

زنان ایرانی ایام فاطمیه با پویش «غزه بی‌مادر نیست» کنار زنان فلسطین می‌ایستند

سرپرست اداره‌کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با ایام فاطمیه و آغاز عملیات فاطمی در سراسر کشور، از راه‌اندازی پویش سراسری «غزه بی‌مادر نیست» خبر داد.

سارا طالبی سرپرست اداره‌کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس از تدارک اداره‌کل امور بانوان در ایام فاطمیه خبر داد و درخصوص نگاه ویژه این نهاد تبلیغی به نقش مادرانگی زنان غزه اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام فاطمیه سازمان تبلیغات اسلامی عملیات بزرگ فاطمی را با عنوان «معجزه مادری» در سراسر کشور برگزار کرد. عملیاتی که با محوریت نقش مادری در تقویت پیوند‌های اجتماعی تعریف شده است.

پویش «غزه بی‌مادر نیست»

وی افزود: ما نیز در اداره‌کل امور بانوان مأمور هستیم که جدای از پر رنگ‌تر کردن نقش بانوان در جامعه، مادرانگی را به تصویر بکشیم، فلذا با توجه به اتفاقات اخیر فلسطین و نقش قهرمان زن غزه پویش «غزه بی‌مادر نیست» را در راستای تقویت اجتماعی زنان به ویژه مادران با جامعه داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان با تأکید به اینکه زنان فلسطینی در امتداد مقاومت جریانی بین‌المللی را ایجاد کردند، گفت: با نگاهی به فرهنگ مقاومت در کشورهای مختلف از جمله ایران، سوریه، فلسطین و ... در می‌یابیم که ادبیات مقاومت همواره دوشادوش نقش مادری است. با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «مسئله امروز، مسئله جنگ فلسطین و اسرائیل نیست.» در دنیای امروز هم می‌بینیم که جهان رو به بیداری رفته است و کنش زنان بیش از پیش در رسانه‌ها خودنمایی می‌کند. کنشی که ما در عملیات «معجزه مادری» قصد داریم با پویش «غزه بی‌مادر نیست» زنان سراسر ایران را با آن همراه کنیم.

«غزه بی‌مادر نیست» جریان مقاومت بانوان است

وی پویش «غزه بی مادر نیست» را به عنوان نقش زنان در جریان مقاومت مطرح کرد و گفت: این پویش با محور مقابله با ظلم و مقاومت بانوان غزه است، از این روی از بانوان کنشگر سراسر کشور در قالب یک طرح پیشنهادی خواسته‌ایم که در مراسم‌های مذهبی اعم از روضه‌های خانگی، جلسات قرآنی که در ایام فاطمیه برگزار می‌کنند، نشان و مصداقی از بانوان به ویژه مادران غزه داشته باشند و در حلقه‌های گفتمانی خود به تبیین نقش مادری و تقویت آن با پیوند اجتماعی بپردازند.

طالبی عملیات فاطمی اداره‌کل امور بانوان را گسترده‌تر از یک پویش دید و یادآور شد: به موازات پویش «غزه‌ بی‌مادر نیست»، رویداد دیگری را با همین نام در تهران داریم و از بانوان کنشگر می‌خواهیم که فعالیت‌هایشان را در قالب اثر رسانه‌ای تولید کنند.

تقدیر از برگزیدگان

 سرپرست اداره‌کل امور بانوان در پایان پیرامون چگونگی رویداد «غزه بی‌مادر نیست» بیان کرد: این رویداد به مدت سه تا چهار روز به صورت رقابتی و کارگاهی برگزار خواهد شد و در بخش اختتامیه برگزیدگان آثار معرفی خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602690

مهمترین اخبار ایران و جهان: