نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 22:47

امام‌ جمعه سمنان: مبلغان امین نکات تربیتی را به دانش‌آموزان منتقل کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مبلغان امین و مشاوران مذهبی باید وارد مدارس شوند تا نکات تربیتی و پرورشی را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عصر امروز در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و مدیران مدارس برای خلق حماسه غرورآفرین و بی‌نظیر ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، اظهار کرد: این حرکت حماسی مایه افتخار و مباهات بوده و شایسته تقدیر است.

وی افزود: مبلغان امین و مشاوران مذهبی بر مبنای تبصره ۲۸ باید وارد مدارس شوند تا نکات تربیتی و پرورشی را به دانش‌آموزان انتقال دهند؛ حتی اگر در قالب کارگاهی با هدف مهارت‌آموزی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی نیاز به چهارچوب خاص خود دارند و باید شرایطی برای آنها فراهم و ایجاد شود تا خروجی مثبتی از آن حاصل شود.

مطیعی از مدیرکل و مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان خواست تا در مدارس دخترانه استان، بازدید میدانی صورت گیرد و با رفتار پسندیده، مسائل مرتبط با موضوع عفاف و حجاب را به آنها تفهیم و درواقع گفتمان عفاف و حجاب را طوری پیاده کنند که مورد قبول آنها باشد و با جبهه‌گیری دانش‌آموزان و یا والدین روبه‌رو نشویم.

وی با تأکید بر اهمیت نماز و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، تصریح کرد: بی‌شک همه تربیت برعهده آموزش و پرورش نیست؛ بلکه این مکان بستری مناسب برای انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی است و محیط خانواده و گروه هم‌سالان نیز بر رفتار و کردار آینده‌سازان جامعه ما اثرگذار هستند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566790

مهمترین اخبار ایران و جهان: