نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 13:03

فرماندار شاهرود: صیانت از ابنیه تاریخی نیازمند فرهنگ‌سازی است

فرماندار شاهرود گفت: فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است که باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای این فرهنگ‌سازی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ابوطالب جلالی، فرماندار شاهرود پیش از ظهر امروز در دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود اظهار کرد: صیانت از ابنیه تاریخی به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی است که باید از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی برای این فرهنگ‌سازی استفاده شود.

فرماندار شاهرود ادامه داد: حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی یک وظیفه ملی، تاریخی و شرعی برای همه مردم است و دستگاه‌های اجرایی باید برای جلب مشارکت و همکاری همگانی در این امر تلاش کنند.

جلالی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود در حوزه‌های مربوطه، گفت: وجود انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تشکیل چنین جلساتی برای حفظ ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی ضرورت دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی و نیز تلاش برای معرفی شایسته آن وظیفه‌ای همگانی است، اضافه کرد: برای پیشگیری از تخریب میراث فرهنگی باید به آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه به‌طور ویژه توجه شود.

دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان شاهرود با حضور رئیس دادگستری شهرستان شاهرود، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار شد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546290

مهمترین اخبار ایران و جهان: