نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 13:15

الحاق پهپادهای «کرار» سبب شد تا پاسخ‌گوی قاطع هر گونه گوشه چشم دشمن به آسمان کشور باشیم

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور گفت: با استفاده الحاق پهپادهای «کرار» مسلح به موشک «مجید» به عنوان پنجمین کشور دنیا برای همه شرایط پاسخ‌گوی قاطع هر گونه اشتباه راهبردی و گوشه چشم دشمن به هر نقطه از آسمان کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در حاشیه  آیین الحاق پهپادهای «کرار» مسلح به موشک «مجید» به منطقه پدافندهوایی شرق اظهارداشت: این اتفاق را می توان از ۲ بعد مورد بررسی قرار داد یکی بعد نظامی که با الحاق صورت گرفته دیگر دیگر کنترل و رصد هوایی در شرق کشور محدود به حوضه سرزمینی ایران نیست بلکه مرزهای آسمانی خارج از محدوده ایران و شرق کشور را نیز می توان پوشش داد.

وی بعد دیگری این اتفاق مبارک را  توانمندی و استعداد مهندسان و متخصصان داخلی عنوان کرد که بدون هیچ کمکی از سوی ابرقدرت های جهانی توانسته به این دستاورد مهم دست یابند.

امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز، فرمانده پدافند هوایی شرق کشور هم اظهارداشت: شاهد الحاق سامانه «رسول»که تلفیقی از جت کرار و موشک هوا به هوای «مجید» است به پدافند هوایی شرق کشور هستیم که با این اتفاق دست پدافند در شرق کشور برای مقابله با انواع و اقسام تاکتیک های عملیاتی و دفاع در عمق راهبردی کشور صدها کیلومتر جلوتر از آسمان ایران باز است.

به گفته وی یکی از مهم ترین مامویت های پدافند هوایی رهگیری، درگیر و انهدام توسط این سامانه به طور کامل بومی ست.

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: مهم ترین بعد این قضیه این است که با حداقل هزینه ها از هواپایه با سرنشین به هوا پایه بدون سرنشین برای اقدامات تاکتیکی در همه شرایط هوایی دست یافته ایم.

 پرویز تصریح کرد: با استفاده از این سامانه مهم و با ارزش راهبردی به عنوان پنجمین کشور دنیا برای همه شرایط پاسخ گوی قاطع هر گونه اشتباه راهبردی و گوشه چشم دشمن به هر نقطه از آسمان کشور هستیم.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603646

مهمترین اخبار ایران و جهان: