نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 14:56

شکر مورد نیاز خوزستان تامین می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ماهانه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن شکر مورد نیاز استان تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا فلاح رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان به‌عنوان نخستین تولیدکننده شکر کشور مطرح است که سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن شکر تولید می‌کند که انتظار داریم با توجه به این موضوع میزان مصرف استان تامین شود.

وی با بیان اینکه میزان نیاز خانوار‌ها و بخش صنف و صنعت خوزستان به توافق رسیدیم، خاطرنشان کرد: قرار است از این پس ماهانه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن شکر در اختیار این ۲ بخش قرار بگیرد و این میزان نیاز تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: اگر با توجه به این میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، شکر تامین شود، بدون شک در بخش‌های خانوار و صنف و صنعت هیچ مشکلی در بحث کمبود نخواهیم داشت و می‌توانیم کل نیاز استان را تامین کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که شکر در خوزستان باید براساس قیمت مصوب در استان به فروش برسد، گفت: هر گونه افزایش قیمت در زمینه‌های مختلف باعث تخلفات تعزیراتی می‌شود و با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهد شد.

فلاح عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم شکر به صورت فله درب کارخانه حدود ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان است که بعد از بسته‌بندی و ارزش افزوده، به حدود ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان می‌رسد و قیمت بالاتر از این تخلف است و با متخلفان برخورد تعزیراتی می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603790

مهمترین اخبار ایران و جهان: