نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 17:20

وقوع فاجعه انسانی با قطع برق در شهر غزه

از دقایقی پیش به خاطر نبود سوخت، تنها نیروگاه تولید برق در غزه خاموش شد و مردم این منطقه در خاموشی کامل قرار گرفتند.

‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، از دقایقی پیش تولید برق در تنها نیروگاه برق غزه به خاطر نبود سوخت به‌طور کامل متوقف شده است.

روز دوشنبه دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک محاصره کامل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه غزه اعمال خواهد کرد و مردم این منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دسترسی به مواد غذایی، آب، سوخت و برق محروم می‌کند.

با توقف تولید برق در غزه، این منطقه با یک فاجعه انسانی مواجه است و ارائه تمام خدمات اساسی انسانی در این منطقه با مشکل جدی روبرو شده است. حدود 2.3 میلیون نفر هم اکنون در غزه زندگی می‌کنند و این منطقه پرتراکم‌ترین نقطه جهان از نظر جمعیتی به‌شمار می‌رود.

مقامات غزه امروز اعلام کردند که قطعی برق، این منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در خاموشی کامل فرو می‌برد و از آنجا که ارائه بسیاری از خدمات اصلی منوط به تامین برق است، با خاموش شدن نیروگاه غزه، تأمین خدمات اساسی انسانی در این ناحیه از فلسطین متوقف می‌شود. از سوی دیگر با توجه به جلوگیری رژیم صهیونیستی از انتقال سوخت از گذرگاه غزه با مصر به نام رَفَح، بعید به نظر می‌رسد که مردم غزه بتوانند با ژنراتورهای شخصی، برق مورد نیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کنند.

مقامات فلسطینی از جامعه جهانی خواسته‌اند تا با سرعت برای جلوگیری از این جنایت علیه بشریت اقدام کنند. البته وزیر بهداشت غزه گفته که بیمارستان‌های غزه تا فردا سوخت دارند و از فردا اوضاع در مراکز بهداشتی این نقطه از فلسطین بحرانی خواهد شد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535346

مهمترین اخبار ایران و جهان: