نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 22:20

نیمه نخست امسال، ۶۷ ورزشکار خراسان‌شمالی به اردوهای ملی دعوت شده‌اند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: سهم استان از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی در بخش بانوان و آقایان در نیمه اول سال جاری ۶۷ نفر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامحسین شاکری مدیرکل ورزش و جوانان خراسا‌‌ن‌شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: استان در نیمه اول سال ۱۴۰۲ موفق به میزبانی ۱۹ مسابقات کشوری و منطقه ای در بخش آقایان و بانون، اعزام بیش از ۱۴۲ نفر به مسابقات کشوری در دو بخش بانوان و آقایان و همچنین کسب ۱۱۰ مدال رنگارنگ توسط آقایان و بانوان شدند.

وی گفت: سهم این استان از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی در بخش بانوان و آقایان در نیمه اول سال جاری بیش از ۶۷ نفر بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی افزود: در حوزه جوانان این استان، سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت خوبی در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی وجود دارد.

وی ادامه داد: این استان با جمعیت جوان در حدود ۲۸۴ هزارنفر که ۳۰٪ جمعیت استان را شامل می‌شود که در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۷۸ سازمان مردم نهاد در استان به این جمعیت خدمات ارائه دادند.

وی گفت: در این استان در نیمه اول ۱۴۰۲ بیش از ۵۰٪ مصوبات ستاد ساماندهی و تحقق ارائه تسهیلات ازدواج جوانان ۵۰٪ انجام گرفته است.

شاکری ادامه داد: همچنین در بخش جوانان بیش از ۴۵ برنامه جشن، سمینار، نشست و برنامه های فرهنگی انجام پذیرفته است. 

وی در ادامه گفت: تعداد ۲۸ کارگاه آموزشی و اجرای ۵۰ طرح ملی شاخص نیز توسط سازمان های مردم نهاد در نیمه اول سال صورت گرفته است.

شاکری در خصوص اماکن ورزشی استان با توجه به افتتاحیه در نیمه اول  سال جاری افزود: این استان دارای ۱۰۴ مکان ورزشی شهری و ۱۱۸ مکان ورزشی روستایی مورد بهره برداری داشته که نسبت به سال قبل افزایش داشته است و هم چنین ۳۲ پروژه ورزشی شهری و ۲۷ پروژه روستایی در حال احداث بوده است که با احتساب فضاهای ورزشی روزباز و سرپوشیده استان سرانه اماکن ورزشی استان همانند سال قبل ۵۲٪ سانتیمتر مربع است.

شاکری در پایان گفت: خدوم مجموعه اداره کل برای رشد و توسعه در تمامی اهداف ورزش و جوانان به ویژه استان خراسان شمالی به تلاش بیش از پیش خود برای دستیابی به بهترین موقعیت ادامه خواهند داد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536502

مهمترین اخبار ایران و جهان: