نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 18:48

فعالیت تیم متعهد، متخصص و پای‌کار در ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش

فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تیم متعهد، متخصص و پای‌کار را از دلایل اجرای موفق مأموریت ناوگروه ۸۶ ارتش بیان کرد و گفت: یکی از نقطه قوت‌های مهم در دریا تیم پزشکی قوی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، دریادار دوم فرهاد فتاحی بعدازظهر امروز در همایش تبیین ابعاد فعالیت‌های ناوگروه ۸۶ اظهار کرد: دریانوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی برای اولین‌بار رخ داد.

وی تیم متعهد، متخصص و پای‌کار را از دیگر دلایل اجرای موفق مأموریت بیان کرد و افزود: یکی از نقطه قوت‌های مهم در دریا تیم پزشکی قوی بوده است و دارو به مقدار کافی و مورد نیاز همراه داشتیم.

فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه برای پا به این میدان گذاشتن ابهامات زیادی وجود داشت، تصریح کرد: یک سری از ابهامات با استفاده از ظرفیت‌های سطح کشور، مطالعات انجام شده و نرم‌افزارهای طراحی شده برطرف شد.

دریادار دوم فتاحی به تجربه قرار گرفتن در صحنه و محیط برای ادامه راه اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که باید به آن اطمینان می‌رسیدیم نرم‌افزار پیش‌بینی وضعیت جوی بود که این نرم‌افزار در دریاهای اقیانوسی چک نشده بود اما در عمل این نرم‌افزار صددرصد به‌درستی کار کرد.

وی ضمن بیان اینکه این نگرانی وجود داشت ناوشکن تمام ایرانی دنا در شرایط جوی چه از نظر درجه حرارت و دریای خشن آیا می‌تواند دوام بیاورد یا خیر اظهار کرد: با تلاشی که همکاران انجام دادند مأموریت به‌خوبی انجام شد و اکنون نیاز است این دستاوردهایی که به دست آمد به دیگران انتقال داده شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535446

مهمترین اخبار ایران و جهان: