نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 09:38

فعالیت ۲۰ مدرسه با یک دانش آموز و یک «مدیر آموزگار» در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در مناطق محروم استان قزوین ۲۰ مدرسه دولتی روستایی دوره ابتدایی دارای یک دانش آموز و یک «مدیر آموزگار» است.

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به جذب ۱۰۷۷ نیروی فرهنگی جدید در سال تحصیلی امسال در آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این تعداد از فرهنگیان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مدارس استثنایی جذب شده‌اند.

وی افزود: مقرر شده ۳۶ نیروی جدید برای مقاطع متوسطه اول و دوم جذب شود که با تحقق این مهم، به طور کامل کمبود نیروی متخصص معلم در استان حل می‌شود و معاونانی که تدریس می‌کنند، سر پست اصلی خود بازمی‌گردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص توزیع شیر در مدارس استان بیان کرد: بودجه لازم اختصاص یافته و با همکاری معاونت اقتصادی استانداری در حال مذاکره با پیمانکاران جهت تهیه شیر مورد نیاز مدارس هستیم که به محض این کارسازی، توزیع شیر در مدارس آغاز می‌شود.

سیاهکالی مرادی با اشاره به ۲۰ مدرسه دولتی روستایی دوره ابتدایی دارای یک دانش آموز در سال تحصیلی امسال در مناطق محروم استان قزوین گفت: این مدارس شامل یک مدرسه در ضیاءآباد، دو مدرسه در آوج، ۸ مدرسه در طارم سفلی، ۵ مدرسه در رودبار شهرستانی (الموت غربی)، یک مدرسه در رودبار الموت( الموت شرقی)، یک مدرسه در تاکستان، دو مدرسه در ناحیه یک قزوین می‌شود که هر کدام از این مدارس دارای یک «مدیر آموزگار» هستند.

وی افزود: ۵۱ مدرسه هم در سطح استان قزوین ۲ و ۳ دانش آموزی هستند که در مجموع ۷۱ مدرسه یک تا سه دانش آموز با یک «مدیر آموزگار» در استان داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599646

مهمترین اخبار ایران و جهان: