نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 22:14

آغاز فعالیت اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در ۵ ماه آینده

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه از آغاز فعالیت اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در پنج ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید محمدی بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک، معاون سرمایه گذاری امور اقتصادی و دارایی استان و سرمایه گذاران خارجی از سلیمانیه عراق در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت کرمانشاه و مرکزیت غرب کشور نقش و اهمیت این استان در مراودات تجاری با کشور عراق قابل توجه است‌.

وی افزود: استان کرمانشاه همواره در مبادلات تجاری با کشور عراق نقش پر رنگی را ایفا کرده و این نقش را در سنوات گذشته حتی با وجود مشکلات امنیتی و ناامنی‌های حاکم از وجود داعش در کشور عراق حفظ کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در شرایط فعلی با وجود امنیت موجود و رفع ناامنی‌های به وجود آمده از سوی داعش در آن سوی مرزهای استان رونق تجاری به مرزهای استان بازگشته است.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمانشاه در حوزه گمرکات و مرزی، خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های خوب خود از جمله دار بودن نزدیکترین مسیر به مرکز اقتصادی عراق، داشتن راه‌های مواصلاتی مطلوب، شرایط جغرافیایی مناسب، هم مرزی با بخش عربی و کردی عراق بی شک در سال‌های آینده شاهد رشد چندین برابری تجارت و فعالیت‌های اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی در ادامه از نقش و پتانسیل منطقه آزاد قصرشیرین در رونق تجارت در ۲ سوی مرز یاد کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده فعالیت اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین تا پنج ماه آینده آغاز خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از پیگیرهای به عمل آمده در خصوص اخذ تخفیف ۲۵ درصدی تعرفه از واردات کالا از مرزهای استان از نهاد ریاست جمهوری سخن گفت و عنوان کرد: به دنبال اخذ این مجوز واردات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی هستیم که با این روش در جهت بهبود رونق تجارت استان گام برداشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423846

مهمترین اخبار ایران و جهان: