نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:26

المپیاد دانشجویی فرصتی برای انتقال آرمان‌ شهدا به نسل‌ بعد است

دبیرکل اجرایی چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور گفت: المپیاد دانشجویی فرصتی برای انتقال آرمان‌های شهدا به نسل‌های بعدی انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سجاد مومنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در همدان اظهار کرد: یاد شهدا پاسداری از سرمایه‌های عظیم دینداری و هویت ملی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور همزمان با کنگره هشت هزار شهید استان همدان فرصتی برای بروز ظرفیت‌های فرهنگی است بیان کرد: با برگزاری این مسابقات آرمان‌های شهدا به نسل‌های بعدی انقلاب منتقل می‌شود.

دبیرکل اجرایی چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور به آمادگی سالن‌‌های برگزاری این المپیاد در همدان اشاره کرد و گفت: ۹ سالن ورزشی برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته شده که ۶ سالن در دانشگاه بوعلی‌سینا و ۲ سالن در دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی با بیان اینکه مسابقات دو و میدانی در استادیوم قدس برگزار می‌شود تصریح کرد: این المپیاد در ۹ رشته ورزشی شامل فوتسال، بدمینتون، تنیس روی میز، بسکتبال سه نفره، والیبال، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

مومنی عنوان کرد: هر رشته نیاز به ابزار اختصاصی خود را دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته، وسائل مورد نیاز استاندارد و تأیید شده را در این زمینه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه «دانشکده علوم انسانی» دانشگاه بوعلی سینا به عنوان ستاد برگزاری این المپیاد، در نظر گرفته شده است گفت: اقدامات لازم برای آمادگی ستاد، خوابگاه‌ها و مهمانسرای دانشگاه، صورت گرفته و آماده میزبانی از میهمانان، کادر فنی و وزشکاران هستیم.

 دبیرکل اجرایی چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با اشاره به اینکه از چهره‌های شاخص کشوری و ورزشکاران برای حضور در این المپیاد به عنوان میهمان دعوت شده است یادآور شد: با توجه به همزمانی میزبانی دانشگاه بوعلی در المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد با آماده شدن شهر همدان برای حضور ارزیابان یونسکو در راستای «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی» حاضران در این المپیاد از تپه باستانی هگمتانه بازدید می‌کنند.

گفتنی است چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار رفاقت در میدان، رقابت در ایثار از دهم تا ۲۶ مردادماه در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423302

مهمترین اخبار ایران و جهان: