نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 00:02

بخش «وشمگیر» و شهر «انبارالوم» منطقه هدف آبادانی تعیین شدند

گرگان- مدیر کل بنیاد اموال و املاک مستضعفان گلستان گفت: بخش «وشمگیر» و شهر «انبارالوم» به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فخرالدین علوی شامگاه چهارشنبه در دیدار با تحریریه خبرگزاری مهر گلستان گفت: تأمین زمین جهت ساخت مسکن محرومین در طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در استان گلستان بشمار می‌رود.

علوی ضمن اشاره به اینکه در دو سال اخیر حدود ۱۸ هزار فقره از اسناد غصب شده پهلوی از سوی بنیاد مستضعفان در قالب املاک ملت به مردم برگردانده شده است، بیان کرد: حجم واگذاری‌ها به ترتیب با کاربری مسکونی، زراعی و تجاری می‌باشند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان گفت: حدود ۵۰ درصد واگذاری اسناد علوی در سال گذشته مربوط به استان گلستان بوده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تکلیف اسناد شهرهای باقی مانده هم با کمک بنیاد مسکن مشخص شود.

وی ادامه داد: در اهداف کوتاه مدت با توزیع بسته‌های معیشتی و لبنی و همچنین بسته‌های مادران شیرده، و در اهداف بلندمدت با توسعه فعالیت‌های اشتغال و تولید در کنار مردم هستیم.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان گفت: تأمین زمین برای احداث مسکن اقشار کم درآمد و اعطای سیمان و میلگرد به عنوان مصالح استراتژیک ساختمانی به صورت رایگان، یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد جهت حمایت از محرومان است.

وی افزود: کمک به حل مشکل زمین بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبد کاووس، اهدای زمین به اورژانس استان و ساختمان پزشکی قانونی استان گلستان و اهدای زمین به شرکت آب منطقه‌ای جهت حل مشکل آب شهرستان کلاله از نمونه مساعدت‌های بنیاد مستضعفان در استان گلستان، بشمار می‌رود.

علوی گفت: واگذاری رایگان عرصه آموزشی در اختیار ۴۰۶ مدرسه و ۵۰۰ مکان مذهبی به اوقاف و مراکز بهداشتی به دانشگاه علوم‌پزشکی از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تعیین تکلیف این املاک بوده است که در سال‌های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423902

مهمترین اخبار ایران و جهان: