نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 11:59

درخواست اخراج سفیر سوئد از مصر

در پی تکرار هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت قاهره در استکهلم، یکی از چهره‌های سیاسی مصر خواستار اخراج فوری سفیر سوئد از این کشور و ارسال یادداشت اعتراضی به شورای امنیت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الفقی» معاون سابق وزارت اوقاف مذهبی مصر در گفت‌وگو با «روسیا الیوم» تاکید کرد که تکرار این هتک حرمت، این یک جنایت تمام عیار است.

براساس گزارش این پایگاه خبری، وی در ادامه گفت: در واکنش به این جنایت، دولت‌های اسلامی و عربی باید فوراً سفرای سوئد را اخراج کنند و یک یادداشت اعتراضی به شورای امنیت ارائه دهند.

الفقی ضمن محکوم کردن این «رفتار احمقانه را برخی کشورها به نام آزادی بیان، اجازه می‌دهند»، تصریح کرد: سوئد از خطرات تحقیر ادیان و هتک حرمت قرآن کریم آگاه نیست؛ کتابی آسمانی که خداوند زمین و کسانی را که به آن ایمان دارند، محفوظ نگه داشته است. 

الفقی تاکید کرد: آنچه وحشی‌ها تحت حمایت برخی حکومت‌ها انجام می‌دهند، موجب افزایش و درخشش دین اسلام می‌شود. اسلام دین رحمت و صلح است و پیامبر ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم همچون رحمتی برای جهانیان مبعوث شده است.

این واکنش‌های سیاسی و مردمی برای اخراج سفرای سوئدی از کشورهای اسلامی و عربی در حالی افزایش یافته که هفته گذشته دولت و پلیس استکهلم، با چندین درخواست برای هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت‌خانه‌های ترکیه، مصر و عراق موافقت کرد.

با پذیرش یکی از این درخواست‌ها توسط دولت سوئد، دو مهاجر عراقی به نام‌های «سلوان مومیکا» و «سلوان نجم» که قبلاً هم بارها اقدام به هتک حرمت مقدسان و اهانت به پرچم کشورها کرده بودند، نسخه‌ای از قرآن را در نزدیکی سفارت قاهره به آتش کشیدند.

این دو پناهجوی عراقی که به جرائمی همچون جاسوسی و تروریسم متهم هستند، این اقدام جنایتکارانه را چندین بار طی یک ماه اخیر، در مقابل ساختمان پارلمان سوئد، سفارتخانه‌های آنکارا و بغداد در استکهلم تکرار کرده‌اند؛ امری که موجب واکنش‌های جهان اسلام شد‌.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423146

مهمترین اخبار ایران و جهان: