نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:12

توییتر یک محدودیت جدید برای کاربران عادی اعمال می‌کند

شرکت توییتر اعلام کرده برای کاربران عادی یک محدودیت تازه‌تر اعمال خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، توییتر محدودیت جدیدی را برای کاربران عادی در نظر گرفته است. این شرکت اعلام کرد که کاربران به زودی برای ارسال پیام خصوصی روزانه با محدودیت رو به رو می شوند و این اقدام برای مقابله با اسپم و کاهش آن صورت خواهد گرفت.

این ادعای توییتر در حالی است که شرکت با مشکلات اقتصادی عدیده ای سرو کله می زند و بسیاری از تبلیغ کنندگان این پلتفرم را ترک کرده اند.

توییتر در این راستا برای جبران هزینه ها و بدهی های خود دست به ارائه خدمات پولی زده است این مشکلات بعد از خریدن این پلتفرم توسط ایلان ماسک در آبان سال گذشته بیشتر هم شد.

 این شرکت امروز در توییتی جدید نوشت: « ما به زودی برای کاهش هرزنامه ها تغییراتی را در پیام‌های خصوصی اعمال خواهیم کرد. حساب‌های تأییدنشده محدودیت‌های روزانه برای تعداد پیام‌های ارسال شده خواهند داشت.»

این توییت که مانند تبلیغ برای کاربران ظاهر شده ابتدا از این محدودیت خبر داده و سپس می گوید که برای ارسال پیام خصوصی نامحدود، اشتراک توییتر بلو را تهیه کنند. در واقع این سرویس پولی است و و دارای حق اشتراک ماهیانه در کشورهای مختلف است.

ماسک قبلاً از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند اپن ای آی، صاحب چت‌جی‌پی‌تی، به دلیل استفاده از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود ابراز نارضایتی کرده بود و با همین ادعا محدودیت هایی را در زمینه تعداد توییت های خوانده شده توسط کاربران وضع کرد. این محدودیت ها کاربران توییتر را با نگرانی هایی مواجه کرد به طوری که عده ای از آن ها به تردز، پلتفرم معرفی شده توسط متا، کوچ کردند.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر که بسیاری به او در مورد جلب نظر مثبت تبلیغ کنندگان در مورد این پلتفرم امیدوار بودند، از سقف اعلام شده در مورد تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند در 1 روز بخوانند، دفاع کرد و گفت که تبلیغات در روزهای پس از مرحله ای که انتقاد شدید کاربران و متخصصان بازاریابی را به دنبال داشت، ثابت بوده است.

ایلان ماسک، تنها چندی پس از خرید این شبکه اجتماعی علامت تیک آبی را به عنوان یک گزینه قابل خرید عرضه کرد و منجر به آشفتگی برای بسیاری از کاربران این پلتفرم شد و اکنون هم با ایجاد محدودیت های مختلف برای کاربران و سوق دادن آن ها به خرید سرویس توییتر بلو سعی در جبران هزینه ها و مشکلات اقتصادی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395290

مهمترین اخبار ایران و جهان: