نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 12:54

موج جدید اعتراضات در اراضی اشغالی/ فراخوان تظاهرات میلیونی

منابع عبری با انتشار تصاویری از ادامه اعتراضات و اعتصابات گسترده در اراضی اشغالی در واکنش به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری امروز یکشنبه با انتشار تصاویری از تظاهرات صدها معترض مقابل صحن براق و ساختمان کنست در قدس اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو خبر دادند.

پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که ۱۱۲ نفر از نظامیان یگان لوتر که در زمینه به اصطلاح مبارزه با تروریسم فعالیت دارد، در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو از ادامه خدمت امتناع کرده‌اند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که صهیونیست‌ها شامگاه امروز یکشنبه درصدد برگزاری تظاهرات میلیونی در تل آویو علیه طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو هستند.

همچنین خبر می‌رسد که روسای دانشگاه‌های اسرائیلی هم به جمع معترضین به طرح اصلاحات قضایی پیوستند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که رؤسای دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی هم دست به اعتصاب زده و به جمع معترضین به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو پیوستند.

خبرنگار الجزیره همچنین با اشاره ادامه تمرد نظامیان در ارتش رژیم صهیونیستی، به تعلیق خدمت داوطلبانه ۱۱۲ تن از نیروهای یگان «لوتر» در ارتش این رژیم اشاره کرد و گزارش داد: ۱۱۰ تن از افسران ذخیره از یگان های ۹۱ و ۳۶ در بخش فرماندهی شمالی نیز ترک خدمت نظامی خود را اعلام کردند.

گفتنی است که بیش از ۲۸ هفته است اراضی اشغالی شاهد موجی از اعتراض‌های گسترده درباره طرح جنجال برانگیز کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام اصلاحات قضائی است بدون آنکه هیچ نشانه دال بر عقب نشینی کابینه از تصمیم خود برای ارائه لایحه به کنست و تصویب آن وجود داشته باشد. نتانیاهو از رهاورد تصویب اصلاحات قضایی در صدد ادامه دوران سیاسی خود است و می‌خواهد کابوس برکناری خودش و دیگر وزرای کابینه را به دلیل اتهامات متعددی که علیه آنها مطرح است، از بین ببرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394846

مهمترین اخبار ایران و جهان: