نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:25

یمن هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد و خواستار اقدامات ملموس و کارآمد کشورهای عربی و اسلامی در قبال آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای، صدور مجوز سوزاندن قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ را محکوم کرد.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه خود، مسئولیت این جنایت که با آزادی بیان ادعایی کشورهای غربی نیز در تناقض است را، متوجه دولت دانمارک دانست.

در این بیانیه آمده است: سوزاندن قرآن کریم، اقدامی تحریک‌برانگیز در قبال ۲ میلیارد مسلمان و نتیجه گفتمان تنفر در اروپا بر اساس باور، نژاد یا دین است. از نتایج اقدامات تحریک‌برانگیز اروپا در قبال دین اسلام این است که در پی آن، روی حقیقی اروپا و دوگانگی استانداردهای آن در برخورد با هرآن‌چه که غیراروپایی است را هویدا می‌کند.

در خصوص واکنش مورد انتظار از کشورهای عربی و اسلامی نیز وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که اقدامات ملموس و کارآمدی را از طریق تحریم اقتصادی کالاهای سوئدی و دانمارکی صورت بدهند.

هیئت رئیسه مجلس شورای یمن نیز تکرار قرآن‌سوزی در برابر سفارت عراق در دانمارک را به شدت محکوم کرد و این اقدام را جنگ آشکار با اسلام دانست.

هیئت رئیسه مجلس شورای یمن از تمامی ملت‌های عرب و مسلمان خواست که در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم راهپیمایی‌های را ترتیب بدهند و از دولت‌های متبوع خود بخواهند که روابط اقتصادی و دیپلماتیک با سوئد و دانمارک را قطع کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395846

مهمترین اخبار ایران و جهان: