نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:55

پیش بینی می‌شود ۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران به کشت ذرت اختصاص یابد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دهلران گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۷هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان دهلران به کشت ذرت اختصاص پیدا کند‌.

جلال یوسفی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دهلران  صبح یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کاشت ذرت دانه ای و سیلویی در شهرستان دهلران از اواخر تیرماه آغاز وبا توجه به پیش بینی های آب و هوایی تا اوایل شهریورماه  ادامه می یابد.

وی افزود: میانگین عملکرد ذرت دانه ای حدود۷ تن و ذرت سیلویی حدود ۳۹ تن پیش بینی شده است. 

سرپرست جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد:پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود۷هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان دهلران به کشت ذرت اختصاص پیدا کند.

یوسفی تصریح کرد: به منظور افزایش  راندمان تولید در واحد سطح  و ارتقای کمی و کیفی محصول ذرت طرح های الگویی مختلفی همچون مقایسه ارقام و بررسی وضعیت تغذیه در مزارع ذرت در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین به دلیل محدودیت منابع آبی برنامه ریزی های لازم جهت استفاده از ارقام زودرس و میانرس انجام شده است‌‌.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، طی سال گذشته ۴هزار و ۵۷٠هکتار از اراضی زراعی شهرستان دهلران به کشت ذرت دانه ای با تولیدی معادل ۳۴هزار و۲۷۵تن و همچنین ۳۳۰ هکتار ذرت سیلویی با تولیدی معادل ۱۴هزارو ۸۵٠تن اختصاص یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395690

مهمترین اخبار ایران و جهان: