نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 10:49

۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان بوشهر در شب اتفاق می‌افتد

بوشهر- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان در ساعت‌های شب و تاریکی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کاوه ئیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعال بودن ۶۰ دستگاه تردد شمار جاده‌ای در استان اظهار داشت: دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای نشان می‌دهد که اکثر ترددها در طول روز انجام می‌شود و تنها یک سوم سفرها در طول شب است ولی با این وجود دو سوم تصادفات استان در ساعات شب رخ می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: ساعات ۱۲ تا ۲ شب و ۱۰ تا ۱۲ شب زمان‌های اوج تصادفات جاده‌ای استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی خطر رانندگی در شب، تاریکی و کاهش دید است خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از قابلیت عکس العمل راننده به دید راننده، بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده و کاهش می‌یابد.

کاوه ئیان درباره رانندگی در شب بیان کرد: رانندگان باید حین رانندگی در شب سرعت تان کم کرده و تمرکز را بالا ببرند و ضمن اینکه توصیه می‌شود در جاده‌های خطرناک (جاده‌های دو طرفه یا کوهستانی) به سفر شبانه نپردازند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: اگر سن راننده بالای ۶۰ سال است یا دارای ضعف بینایی است از رانندگی در شب خودداری شود.

وی یادآور شد: رانندگان باید سلامت چراغ‌ها را بررسی و هر از گاهی نور چراغ‌ها را تنظیم کنند، همچنین چراغ‌ها و شیشه‌های خودرو را قبل از رانندگی در شب تمیز کرده و به عابرین پیاده و دوچرخه‌ها توجه داشته باشد، چون در شب به سختی دیده می‌شوند، نهایتاً اینکه در صورت خستگی رانندگی نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426346

مهمترین اخبار ایران و جهان: