نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:10

توزیع بیش از ۵۷ هزار تن کود یارانه ای در ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: برنامه ابلاغ شده وزارت جهاد کشاورزی در سال جدید شامل توزیع ۵۷هزار و ۴۶۲ تن کود های یارانه ای است.

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای توسعه کشاورزی، کشت تابستانه با ذخیره بیش از ۱۳ هزار و ۵۹۷ تن کود‌های یارانه‌ای آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۳۴۳ تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بین کارگزاران استان ایلام توزیع شده است.

وی افزود: برنامه‌ای که در سال جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کود‌های یارانه‌ای ابلاغ شد شامل توزیع ۵۷هزار و ۴۶۲ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه است. 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد: بر اساس برنامه خرید، مناقصه‌های برنامه‌ریزی شده از طرف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ به خوبی انجام شده است تا در تأمین کود در کشت ۱۴۰۲ با مشکلی روبرو نشویم.

بیگی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در مقطع کشت تابستانه قرار داریم و تقاضا  
برای کود‌های یارانه‌ای بالا است، اما در این زمینه هیچگونه کمبودی وجود ندارد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به ۳۸ محصول عمده  کشاورزی استان ایلام بر اساس الگوی کشت کود‌های یارانه‌ای تحویل خواهیم داد.

وی گفت: در سال‌های اخیر با اجرای طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، ظرفیت تولید داخلی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در سال جاری مقدار ۹ هزار و ۲۹۳ حواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف کشت بهاره معادل ۳ هزار و ۸۲۱ تن کود در استان ایلام توزیع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415202

مهمترین اخبار ایران و جهان: