نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 06:26

آمریکا ۲۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین می‌دهد

آمریکا از اعطای کمک‌های نظامی جدید به اوکراین برای ادامه ضدحملات علیه روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنگ در اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، هیچ نشانه‌ای از پایان یافتن ندارد و هر دو طرف حملات خود را برای کنترل مناطق مورد مناقشه تشدید می‌کنند.

در همین ارتباط نیز براساس گزارش آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون ۲۰۰ میلیون دلار تسلیحات و مهمات به اوکراین برای کمک به تداوم ضدحملات اوکراین ارائه خواهد کرد، زیرا سربازان اوکراینی در خط مقدم با موانع قابل توجهی در برابر دفاع مستحکم روسیه روبرو هستند.

گفته شده این بسته کمکی جدید شامل موشک‌های سامانه توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) و سامانه پدافند هوایی پاتریوت، مهمات برای هویتزر و تانک، راکت‌های جاولین، تجهیزات مین‌روبی، ۱۲ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک و مهمات تخریب خواهد بود. این کمک‌ها در حالی است که بودجه ایالات متحده برای اوکراین تقریباً تمام شده است و انتظار می‌رود دولت بایدن برای ادامه این حمایت‌ها از کنگره درخواست بسته جدیدی از کمک‌های تکمیلی کند.

روز گذشته نیز ایالات متحده و کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس صادر کردند و چندین نهاد و شخص را به اتهام نقض حقوق بشر و حمایت از روسیه در بحبوحه جنگ در اوکراین تعیین کردند.

همچنین روز گذشته مرکز ارتباطات راهبردی ارتش اوکراین (استرات‌کام) در بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای این کشور در شهر نووا کاخوفکا واقع در استان خرسون یک مرکز فرماندهی ارتش روسیه را هدف قرار داده‌اند!

استرات‌کام در بیانیه دیگری نیز مدعی شد که نیروهای اوکراین از ابتدای درگیری‌ها در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۰، تاکنون بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع را از روسیه بازپس گرفته‌اند!

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که زمین‌های آزاد شده از سرزمین‌های مولداوی یا حدود ۱۵ شهر مشابه مسکو وسیع‌تر است!

اندیشکده مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن روز سه شنبه در گزارشی مدعی شده بود که نیروهای اوکراین ظاهراً از رود دنیپرو عبور و به سمت مواضع تحت کنترل روسیه در منطقه خرسون حرکت کرده‌اند. این رودخانه مواضع اوکراین و روسیه در امتداد جبهه جنوبی را به طول صدها کیلومتر جدا می‌کند.

به نوشته این اندیشکده، تعدادی از بلاگرهای جنگی روسیه گفته‌اند که حدود ۷ قایق حامل نیروهای اوکراین، در ساحل شرقی دنیپرو مستقر و نیروهای اوکراین موفق به عبور از مواضع دفاعی روسیه و پیشروی ۸۰۰ متری شده‌اند!

در همین‌باره، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین پیشتر مدعی شد که خبر حمله نیروهای این کشور به منطقه خرسون که به الحاق روسیه درآمده را روس‌ها منتشر کرده‌اند!

مالیار مدعی شد: منبع اصلی این اطلاعات روس‌ها بودند و سپس این خبر پخش شد. این قانون فضای مجازی است و هیچ چیزی را نمی‌توان در آن کنترل کرد. اما تاکنون، ستاد کل ارتش آن را تأیید نکرده است. به محض اینکه ستاد کل گزارش را تأیید کند، قطعاً درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا می‌گوید شکست‌های اوکراین در نبرد با روسیه موجب هرج و مرج در کاخ سفید شده است. «داگلاس مک گرگور» مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه‌ای فاش کرد که به دلیل اوضاع در جبهه اوکراین، هرج و مرج در کاخ سفید برقرار است.

این مقام سابق پنتاگون تاکید کرد که در واشنگتن، آنها به طور فعالانه در حال گفتگو بر سر این موضوع هستند که پیش از بدتر شدن اوضاع راه خروج از درگیری اوکراین را بیابند. مک گرگور در ارزیابی خود از شرایط فعلی جنگ گفت که روسیه به جایی نخواهد رسید، اما اوکراین نیز ممکن است از بین برود.

این مقام سابق آمریکا تاکید کرد که برای کی یف، همه چیز بسیار بد است. حتی اگر آمریکا جنگنده اف -۱۶ یا تانک به آنجا ارسال کند، چیزی تغییر نخواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435002

مهمترین اخبار ایران و جهان: