نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:53

دهنوی: بهره‌برداری از پتروشیمی گلستان تا قبل از پایان دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تا قبل از پایان دولت سیزدهم‌، پروژه پتروشیمی گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدمحمد دهنوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره آخرین وضعیت پتروشیمی استان اظهارکرد: گره‌های این پروژه با هم‌افزایی بخش‌های مختلف باز و اعضای هیئت مدیره جدید در حال معرفی شدن هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در پی توافق با شرکت توسعه طرح‌های هلدینگ خلیج فارس قرار شد که همزمان با معرفی اعضای هیئت مدیره، عملیات اجرایی هم آغاز شود. 

وی بیان کرد: این پروژه ۶۵۰ میلیون یورو مصوبه ارزی دارد که از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز هلدینگ خلیج فارس در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: مدت زمان ساخت مجتمع پتروشیمی استان ۳۶ ماهه است که ۶ ماه از زمان مناقصه‌ها کم کردیم و انتظار داریم عملیات احداث با سرعت بیشتری پیگیری شود و بتوانیم ۶ ماه هم زمان ساخت را کوتاه‌تر کنیم. 

دهنوی ابراز امیدواری کرد با زمان‌بندی مناسب و تسریع در عملیات ساخت، پروژه پتروشیمی استان گلستان که ۱۷ سال بلاتکلیف رها شده بود تا قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434590

مهمترین اخبار ایران و جهان: