نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:01

مرمت و بازسازی بنای تاریخی «نصرتیان» در دستور کار قرار گرفت

رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.

محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی در گیلان مورد تاکید میراث فرهنگی است.

وی از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی نصرتیان خبر داد و افزود: با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال و با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و تحویل کارگاه، عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان، بیان کرد: در این مرحله از پیمان تعمیر پلکوبی چوبی، گازکشی و نصب دودکش از جمله مواردی است که توسط پیمانکار و تحت نظارت کارشناس منتخب معاونت میراث فرهنگی عملیاتی شده است.

امیری نژاد ادامه داد: انتظار می‌رود با تداوم اختصاص اعتبار در آینده، مراحل نهایی بازسازی ساختمان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره بر لزوم صیانت و مراقبت از بناهای تاریخی افزود: در راستای اهداف و وظایف ذاتی اداره کل همه برنامه‌ها بر پایه‌ی حفاظت از آثار استوار شده و از آنجایی که مواریث ارزشمند فرهنگی متعلق به آحاد مردم جامعه می‌باشد، همکاری شهروندان به منظور مراقبت از آثار بسیار مورد انتظار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436802

مهمترین اخبار ایران و جهان: