نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 17:24

از انهدام باند سارقان اتباع تا دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد از انهدام باند سارقان تا کشف کالای قاچاق که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

انهدام باند سارقان خارجی در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ سارق اتباع کشورهای همسایه که به شیوه‌های مختلف موتور سیکلت در سطح شهر تهران سرقت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در اوایل سال جاری با وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و وصول شکایت مالباختگان، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان ابتدا در تحقیقات میدانی و اطلاعاتی دریافتند؛ یک باند ۴ نفره در سطح شهر تهران به صورت شبانه و با استفاده از شیوه‌های مختلف دزدی اقدام به سرقت موتور سیکلت می‌کردند.

سرهنگ ولیپور گودرزی بیان داشت: کارآگاهان در ادامه با تحقیقات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کردند و دریافتند که سارقین از اتباع افغانی هستند و با شناسایی مخفیگاه آنان در جنوب شهر تهران طی یک عملیات با استفاده از اصل غافلگیری هر ۲ نفر را دستگیر و به اداره هفتم پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی افزود: در گام بعدی ۲ سارق دیگر در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران حین سرقت توسط مأموران کلانتری آن محل دستگیر شدند و با شناسایی کارآگاهان اداره هفتم این ۲ متهم را به این اداره منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی در پایان با بیان اینکه متهمان به اعمال مجرمانه خود اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای شناسایی سایرشکات و مالخران در اختیار اداره هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک سارق حرفه‌ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودرو سرقتی خبر داد.

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: یکم مرداد ماه امسال، مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در محدوده خیابان سعادت آباد تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پراید که رفتار نامتعارفی داشت مشکوک شدند و خودروی مورد مذکور را زیر نظر گرفتند.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه مأموران و استعلام پلاک انتظامی خودرو مشخص شد، خودرو پراید سرقتی بوده و سرنشین آن سارق حرفه‌ای است که همین موضوع کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

سرهنگ گودرزی گفت: راننده خودرو سرقتی پس از صدور دستور ایست پلیس از محل متواری که تعقیب و گریز با خودروی سرقتی آغاز شد.

وی افزود: مأموران پس از ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز با ایجاد طرح مهار، وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری سارق جوان شدند که از داخل خودروی مسروقه تعدادی لوازم سرقتی خودروهای دیگر که بتازگی سرقت نموده بود کشف شد.

سرهنگ گودرزی در پایان گفت: متهم ۳۰ ساله دارای سوابق متعدد کیفری پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو و همچنین لوازم و محتویات خودرو اعتراف کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی گردید.

سارق دینام‌های کولر شهر ری دستگیر شد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق سابقه دار اماکن خصوصی در محدوده شهرری و کشف ۱۰ پرونده سرقت، خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی، گفت: با وقوع سرقت دینام کولر آبی از یک منزل مسکونی در محدوده شهرری، و تشکیل پرونده توسط مال باخته در کلانتری رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۳۱ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تجسس کلانتری شهرری با حضور در محل سرقت دریافتند که سارق با بالا رفتن از دیوار وارد منازل می‌شود و اقدام به سرقت دینام و پمپ‌های آب کولرهای آبی می‌کند.

سرهنگ طرهانی گفت: مأموران با پایش تصویری دوربین‌های شهری و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار، سارق که فردی حدوداً ۳۱ ساله بود را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد که متهم از افراد سابقه‌دار می‌باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در دوم مرداد ماه سال جاری مخفیگاه متهم را در محدوده "شهرری" شناسایی کردند.

وی افزود: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شدند و آن را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری شهرری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تأمین نیازهای مالی عنوان نموده و تاکنون ۱۰ مالباخته شناسایی و به کلانتری دعوت شده‌اند، متهم نیز پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شد.

کشف ۳۳ دستگاه کولر گازی قاچاق در تهران

سرهنگ هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف ۳۳ دستگاه کولر گازی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی اظهار داشت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی پلیس تهران، محل دپوی کولرهای گازی قاچاق در محدوده محله محلاتی تهران کشف شد.

وی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تخلیه کولرگازی‌های قاچاق توسط خودروهای شوتی در خانه قدیمی، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت و کارآگاهان پس از بررسی و صحت آن، با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: در ادامه پس از حضور کارآگاهان و عدم ارائه مدارک لازم از سوی مالک خانه، ۳۳ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش محموله قاچاق را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند. در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402346

مهمترین اخبار ایران و جهان: