نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:24

احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند بستر سازی است

کرمانشاه- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند بستر سازی و آموزش های لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات این اداره تشکیل شد، اظهار کرد: بهترین زمان برای پرداخت به امر به معروف و نهی از منکر و تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر دهه اول ماه محرم الحرام است که بر همین اساس هرساله با شروع این ماه هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه محرم فرصت خوبی برای پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر از طریق سخنرانی در هیأت‌ها است به مبلغان و روحانیون سخنران در این ایام توصیه می‌شود که با برنامه به این مسئله مهم بپردازند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: این هفته با شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی و جامعه متعالی است» آغاز شده و هدف راهبردی این هفته توسعه و تحقیق فرهنگ، ایجاد تقویت ارتباطات، تأثیر و کار آمدی امر به معروف و در حیطه حکمرانی است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: همایش امر به معروف و نهی از منکر با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، تقدیر از آمران و ناهیان، دیدار با علما و شخصیت‌های مؤثر با هدف تبیین و آشنایی به جهاد تبیین، سخنرانی دبیران شهرستانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، تولید محتوا اختصاصی حوزه عفاف و حجاب و برپایی موکب‌های مربوط به این حوزه برای اقناع و نشر مطالب سودمند از جمله برنامه‌های مهم هفته امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

وی به آشنایی ویژه با خانواده‌های شهدای امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: اگرچه تمامی شهدا در یک زاویه دید مشترک با هدف امر به معروف و نهی از یک منکر به شهادت رسیده‌اند اما استان کرمانشاه در این حوزه به طور مستقیم چهار شهید تقدیم کرده که معرفی این شهدا به مردم یکی از اقدامات مهم هفته امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه مطرح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده‌ای است که بر قدم گذاشتن در این مسیر توسط بزرگان بسیار تاکید شده و در وصایای بسیاری از شهدا توجه و پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه به بستر سازی به عنوان مهمترین مسئله برای امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: احیا امر به معروف و نهی از منکر به معنای بستر سازی مسئله مهمی است که در جامعه امروز وظیفه آن بر عهده همه ما قرار گرفته است.

وی مطرح کرد: همه ما باید در جامعه نسبت به مسائل آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم و در مقابل پذیرنده تذکرات در هر زمینه باشیم اما باید توجه داشت مسئله مهم در جامعه امروز لحن و نوع بیان بوده و بر حسب شرایط و فضای حاکم عمل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه گفتمان سازی پیش نیاز پرداختن امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: مخاطب شناسی یک امر مهم در این امر بوده و باید بدانیم که امر به معروف و نهی از منکر به روش قدیم در جامعه امروز پاسخگو نیست.

حجت الاسلام احمدی در پایان یادآور شد: اصول، اساس و محتوای مورد نیاز برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر موجود است اما برای عملکرد مثبت علاوه بر توجه به تغییرات جامعه باید سایر بستر و زیر ساخت‌ها فراهم شود چرا که بسترها و حمایت‌های موجود هنوز کافی و قابل قبول نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374046

مهمترین اخبار ایران و جهان: