نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 02:24

روسیه و سوریه مقر جبهه النصره در نزدیکی ادلب را منهدم کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای هوایی روسیه و سوریه مقر گروه جبهه النصره را در نزدیکی ادلب منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ارتش روسیه با همکاری و همراهی نیروی هوایی ارتش سوریه موفق شدند که مقر گروه تروریستی جبهه النصره در نزدیکی ادلب را بمباران و منهدم کنند.

دریاسالار «وادیم کولیت»، معاون مرکز روسیه برای آشتی در سوریه این خبر را اعلام کرده است. وی افزود: «مقر گروه تروریستی جبهه النصره در نزدیکی شهر ادلب در حمله مشترک نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه منهدم شد. اینها افرادی بودند که در برنامه‌ریزی و انجام اقدامات خرابکارانه و ترور علیه نیروهای دولتی سوریه و همچنین غیرنظامیان نقش داشتند.»

کولیت افزود: «پیش از این بر اثر اصابت موشک هدایت شونده ضد تانک که از مواضع گروه‌های مسلح غیرقانونی به یک خودرو متعلق به ارتش سوریه در «اروم الصغره» استان حلب شلیک شد، یک سرباز سوری کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده بودند.»

ماه گذشته میلادی نیز خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد: تروریست‌های هیئت تحریر الشام (جبهه النصره) مواضع ارتش سوریه در جبهه جوباس در شرق ادلب را با خمپاره هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه هم به این حملات واکنش نشان داد و مواضع تروریست‌ها را در حومه روستای النیرب در شرق ادلب با خمپاره هدف قرار داد.

این در حالی است که چندی قبل هم وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای از حملات کوبنده علیه مواضع تروریست‌ها در واکنش به تحرکات آنها خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده بود: در واکنش به حملات روزانه و متوالی گروه‌های تروریستی به غیرنظامیان در مناطق مسکونی در حومه حماه، نیروهای مسلح ما با همکاری نیروهای روسی، ضربات هوایی و راکتی دقیقی انجام دادند و طی آن مواضع مستحکم گروه‌های تروریستی در منطقه جبل الاربعین در حومه ادلب در هم کوبیده شدند. در جریان این حملات سلاح، مهمات و تجهیزات تروریست‌ها و نیز پهپادهای شناسایی آن هدف قرار گرفت و سیستم‌های شنود و پارازیت تروریست‌ها هم درهم کوبیده شد. در جریان این حملات مواضع تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد و دهها نفر از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

پیش از این هم منابع سوری اعلام کردند که حملات هوایی و زمینی به مواضع تروریست‌های جبهه النصره و هم پیاله‌های آن در شمال غرب سوریه ادامه دارد. جنگنده‌های روسی مواضع تروریست‌ها را در حومه جنوبی ادلب بمباران کردند.

همچنین توپخانه ارتش سوریه هم مواضع تروریست‌ها را در حومه شهرک سرجه در جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب گلوله باران کرد.

این در حالی است که هفته گذشته، یک منبع وابسته به پلیس حماه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در ادلب با خمپاره و پهپاد به شهرک جورین و حومه آن در سهل الغاب در حومه حماه حمله کردند. بر اثر این حملات خساراتی به بار آمده است.

چند روز قبل هم، جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره و گروه موسوم به الترکستانی در حومه شمالی لاذقیه و ادلب را هدف قرار دادند. حملات جنگنده‌های روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی در حومه شهر جسر الشغور در حومه شمال غربی ادلب انجام شد. همچنین مواضع هیئت تحریر الشام (همان جبهه النصره) در حومه شهر اریحا در جنوب ادلب نیز هدف قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427846

مهمترین اخبار ایران و جهان: