نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:30

عکاسان خبری با ثبت تصاویر ماندگار کرمانشاه را معرفی کرده‌اند

کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه با اشاره به تاثیرگزاری فعالیت عکاسان خبری برای ثبت رویدادهای مختلف، گفت: عکاسان خبری با ثبت تصاویر ماندگار کرمانشاه را معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آمویی بعد از ظهر شنبه در نشست با عکاسان خبری که به مناسبت روز خبرنگار و روز ملی کرمانشاه در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنای برگزاری جلسه‌ای برای تقدیر از سال‌ها زحمات عکاسان خبری در روز ملی کرمانشاه بود که جلسه به احترام دهه محرم، امروز برگزار شد.

وی با بیان اینکه آنچه که از رویدادهای این خطه به یادگار مانده نتیجه فعالیت‌های حرفه‌ای عکاسان خبری است، افزود: ثبت حضور با شکوه مردم در تشییع شهدای مدافع حرم و امنیت، نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان و ضبط رخدادهایی همچون زلزله کرمانشاه با تلاش‌های عکاسان خبری انجام شد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از تصاویری که توسط عکاسان خبری ثبت شده به معرفی استان کرمانشاه کمک کرده، بیان کرد: افرادی که در این حوزه کار می‌کنند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند زیرا تصویر ماندگار و تأثیرگذاری از این منطقه ثبت می‌کنند.

آمویی با بیان اینکه جایگاه عکاسان خبری در استان مغفول مانده است، عنوان کرد: بسیاری از علاقمندان به عکاسی با دیدن شرایط دشوار فعالیت عکاسان خبری در همان بدو ورود به این حرفه، عکاسی را به شیوه دیگری ادامه می‌دهند و بر این اساس عکاسان خبری کرمانشاه گروهی محدود ولی حرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه باید هویت بخشی در حوزه عکاسان خبری انجام شود، گفت: راه‌اندازی انجمن عکاسان خبری در استان یک ضرورت است تا شاهد ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه باشیم و نسل جدید عکاسان خبری کرمانشاه در این انجمن پرورش یابد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برخی گلایه‌های عکاسان خبری، عنوان کرد: صدور کارت شناسایی برای عکاسان خبری در شهرستان کرمانشاه پیگیری می‌شود تا حضور آنها برای پوشش مراسم خبری بدون مشکل باشد.

در این جلسه از بهمن زارعی، فرزاد منتی، عبداله مرادی، بهزاد فرجی، یحیی بیابادی، محمدرسول گودینی و محمد حقیقی‌راد با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

گفتنی است، عکاسان خبری حاضر در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره این حرفه و خاطراتی از سال‌ها فعالیت در این عرصه پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427702

مهمترین اخبار ایران و جهان: