نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 16:56

تشکیل 5 هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی در خراسان جنوبی

سرپرست بنیادنخبگان خراسان جنوبی گفت: 5 هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی در حوزه مسائل مربوط به استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدمهدی ایزدخواه، سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی امروز در جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان به سند چشم‌انداز بنیاد ملی نخبگان و ۸ هدف کلان آن اشاره کرد و اظهار داشت: این سند شامل ۵ راهبرد کلان و ۱۲ راهبرد ملی و به همان تعداد راهبرد استانی است که شامل نخبگان دانش‌آموزی تا سرآمدان و نخبگان دانشگاهی می‌شود.

وی طرح شهاب را یکی از طرح‌های حوزه دانش‌آموزی بنیاد نخبگان دانست و افزود: برای دانش‌آموزان خراسان جنوبی ۸۰ بازدید علمی طی سال پیش رو با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که با تمرکز بر دوره‌های نهم و دهم متوسطه است.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی به طرح‌های حوزه نخبگان دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: برای بورسیه صنعتی سهمیه خراسان جنوبی، ۱۲۰ نفر است.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ۵ هیئت اندیشه‌ورز نخبگان در استان اضافه کرد: این هیئت‌ها شامل زیست‌بوم نوآوری و فناوری، راهکارهای تحول‌آفرینی بخش تقنین، تحول و حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست، سبک فرزندپروری در زندگی اسلامی و اقتصاد مرز است.

به گفته ایزدخواه برای ۷۰  بازدید علمی دانشجویان نیز مجوزهای لازم را با اعتبار یک میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم.

وی از تشکیل مجمع خیران نخپه‌پرور خراسان جنوبی خبرداد و خواستار تزریق منابع برای طرح‌ها و پروژه‌های علمی و پژوهشی شد که توسط نخبگان استان در دست اجراست.

سید محمد طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه به رودیکرد امنیتی برای نخبگان پرداخت و گفت: در آن سوی مرزها رقبای جدی و خطرناکی برای جذب نخبگان وجود دارند و به طور دقیق در حال رصد اجتماعات نخبگان هستند به‌همین واسطه باید مراقبت‌های لازم در زمینه نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری صورت گیرد.

به گفته وی اغلب نخبگان اگر زمینه تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین حمایت از آن ها فراهم شود هیچ‌گاه حاضر نیستند کشور را ترک کنند و دوست دارند در وطن خویش بمانند و به آن خدمت کنند.

بنابراین گزارش، سپس هرکدام از اعضای علمی شورای بنیاد نخبگان خراسان جنوبی به بیان نقطه نظرات خویش در زمینه‌های مختلف پرداختند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427390