نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 17:42

۱۰۰امدادگر آموزش‌های آشنایی با تغییرات اقلیمی را فرا می گیرند

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث تغییرات اقلیمی، ۱۰۰ امدادگر استان آموزش‌های آشنایی تغییرات اقلیمی و خشکسالی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ محمد علی کاوسی در حاشیه آئین افتتاحیه دوره آموزشی تغییرات اقلیمی و خشکسالی با گرایش حمایت‌های روانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خراسان جنوبی بیان کرد: تغییرات اقلیمی یکی از تهدیدهای مهم قرن ما بوده که منجر به حوادث اقلیمی مختلف شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های شدید، سرما و گرمای بی سابقه در استان مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با همکاری فدراسیون بین المللی سلیب سرخ و از محل منابع اعتبارات این فدراسیون کارگاه دو روزه آموزشی تغییرات اقلیمی و خشکسالی با گرایش حمایت‌های روانی را به مدت دو روز در شهرستان فردوس برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از امدادگران، نجاتگران و اعضای کانون‌های نیکوکاری آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، گفت: امید است بتوانیم اقدامات خوبی در راستای توجیه مردم به ویژه در روستاهای آسیب دیده انجام دهیم.

کاوسی انسان‌ها را عامل اصلی تغییرات اقلیمی دانست و افزود: رفتارهای اشتباه برخی از شهروندان اعم از ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها حوادث را تشدید می‌کند که نیازمند آگاه سازی است.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، تربیت سفیرانی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اقلیمی را مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427346

مهمترین اخبار ایران و جهان: