نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:07

ساماندهی باغ‌های محور کرج‌کندوان در اولویت قرار دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ساماندهی باغ‌های خانوادگی و تفریحی محور کرج‌کندوان را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام علی محمدی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: بر اساس ماده یک آیین نامه می‌توان اقدام به ساماندهی این باغ‌ها به عنوان مرکز تفرجگاهی کرد که ملزم به اخذ مجوز از این اداره کل هستند.

معاون گردشگری البرز تعیین نرخ مصوب برای این واحدها و نصب نرخ‌نامه در معرض دید گردشگران را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود مالکان این باغ‌ها هر چه سریعتر برای دریافت مجوز و تشکیل پرونده اقدام کنند و اداره کل نیز روند اعطای مجوز را تسریع می‌کند.

علی محمدی نظارت بر عملکرد این باغ‌ها را بر اساس ضوابط وزارت میراث فرهنگی از دیگر مزایای مجوز‌دار شدن آن‌ها دانست و گفت:حدود ۲۵ باغ تفریحی خانوادگی در محور کرج‌کندوان قرار دارند که بین ۱۲ تا ۱۳ واحد شناسایی شده و برای تشکیل پرونده اقدام کرده‌اند.

وی افزود: گردشگران می‌توانند با سامانه ملی سفر به شماره ۰۹۶۲۹ برای ارائه پیشنهادات،انتقادات و شکایت خود از تأسیسات گردشگری تماس حاصل فرمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438690

مهمترین اخبار ایران و جهان: