نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:17

کشته شدن 23 تروریست الشباب در عملیات ارتش سومالی

نیروهای مسلح سومالی در عملیاتی در جنوب این کشور 23 تروریست «الشباب» را کشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از کشته شدن ده‌ها تروریست گروه الشباب در سومالی در عملیات ویژه نیروهای مسلح این کشور خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان»  به نقل از تلویزیون ملی سومالی گزارش داد که نیروهای مسلح  سومالی روز شنبه ۲۳ شبه نظامی الشباب را در عملیات برنامه ریزی شده در منطقه «خلیج» در جنوب این کشور کشتند.

سومالی کشوری واقع در شمال آفریقا است و از سال‌های گذشته با مسئله ناامنی دست و پنجه نرم می‌کند؛ ناامنی‌ای که تهدیدات اصلی آن از سوی گروه تروریستی الشباب و دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش سرچشمه می‌گیرد.

سومالی از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب (مرتبط با القاعده) است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده، به‌نحوی که شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

سومالی برای از پای درآوردن عناصر مرتبط با القاعده از ماه‌های گذشته همکاری با نیروهای مشترک اتحادیه آفریقا را آغاز کرده است.

وبگاه «گلف تایمز» نوشت ارتش سومالی عملیات نظامی را برای تقویت امنیت و ثبات در مناطقی از جنوب این کشور آغاز کرد. سرتیپ «ابراهیم شیخ محی الدین» فرمانده ارتش ملی سومالی گفت که هدف از این عملیات نظامی برنامه ریزی شده، تقویت امنیت و ثبات در جنوب کشور است. وی افزود: «این عملیات در چارچوب عملیات نظامی با هدف از بین بردن بقایای  گروه الشباب انجام می‌شود».

 این شبه نظامیان حملات بسیاری را انجام داده‌اند و جان صدها غیرنظامی و پرسنل امنیتی را گرفته‌اند. حملات مکرر آنها، تاسیسات و هتل‌های دولتی در موگادیشو پایتخت سومالی را نیز هدف قرار می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438702

مهمترین اخبار ایران و جهان: