نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:25

خرید بیش از ۱۳۰ تن برنج پرمحصول در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و با گذشت یک هفته از آغاز خرید برنج در استان مازندران، تاکنون ۱۳۲ تن برنج شیرودی از شالیکاران مازندرانی خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از اصلاح قیمت خرید برنج توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغیه جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، طرح حمایتی خرید برنج با استقبال شالیکاران مازندرانی روبه‌رو شد.

وی افزود: تاکنون قرارداد تحویل ۶ هزار و ۲۰۰ تن برنج پرمحصول با شالیکوبی‌ها و تشکل‌های صنفی استان امضا شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید انواع برنج پرمحصول در این طرح افزود: نرخ جدید خرید انواع برنج براساس حداکثر ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵هزار و ۳۰۰ تومان و شیرودی ۴۰هزار و ۵۰۰تومان و فجر ۴۶هزار و ۶۵۰تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰کیلویی تعیین شده است.

وفائی‌نژاد شرط خرید این محصولات را به دور بودن از آسیب‌ها یا شرایط غیر بهداشتی یا حشره زدگی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالیکوبی‌داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی داران در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام می‌‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1443090

مهمترین اخبار ایران و جهان: