نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:13

رشد ۸۸ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی در کردستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان از رشد ۸۸ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی در این استان خبر داد و گفت: در طول سالجاری اسناد مالکیت 3 هزار و 374 قطعه برابر با 11 هزار و 442 هکتار از اراضی استان ثبت شده است.

پیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان متولی اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) معطوف به ماده ۲ قانون، تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغی از سوی رهبری و  همچنین سند تحول و تعالی قوه قضاییه مبنی بر تحقق 100درصدی فعالیت حدنگاری و کاداستر اراضی و املاک سرزمینی تمام توان خود را در سطح استان در این خصوص بکار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در همین راستا طی سال گذشته قرارگاه حدنگاری از جمله قرارگاه جهادی حدنگاری شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره کل ثبت استان و متناظر آن در ادارات ثبت شهرستان‌های تابعه و نظارت بر اجرای حدنگار تشکیل داده است.

به گفته وی، برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستانی با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی و امور اراضی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن  با محوریت اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی در هر شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای تحقق و اجرای کاداستر زراعی و تهیه برش ماهیانه جهت واحد های ثبتی تابعه و نظارت مستمر بر حسن اجرا از اقدامات انجام شده این اداره کل در سطح استان بوده است.

شناسایی پلاک‌های با مساحت وسیع در کردستان

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت درون سازمانی برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ، شناسایی پلاک‌های با مساحت وسیع در سطح استان و اقدام جهادی در خصوص صدور سند و یا تبدیل اسناد آنها به تک برگ، تعامل سازنده با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای صدور اسناد تک برگ املاک زراعی تحت تولیت دستگاه مذکور و تبدیل اسناد دفترچه ای املاک موقوفه به تک برگ از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تحقق برنامه ها و سیاست های طرح حدنگاری و کاداستر اراضی و املاک سرزمینی در سطح استان بوده است.

وی افزود: با هدف ترویج و آگاه‌سازی عامه مردم علی الخصوص کشاورزان و مالکین زمین‌های کشاورزی به مزایا و منافع صدور سند تک برگ اراضی نشست‌های متعدد با امامان جمعه هر شهرستان برگزار و اهمیت موضوع اجرای قانون حدنگار و اجرای کاداستر اراضی زراعی تبیین شده است.

وی افزود: با اجرای این اقدامات کاربردی خوشبختانه شاهد تحقق 49.3 درصدی اجرای کاداستر تا به امروز در سطح استان بوده ایم

ثبت اسناد مالکیت 3374 قطعه از اراضی در کردستان 

پیرمحمدی افزود: با تلاش و همت جهادی کارکنان ثبت استان در مدت چهار ماه اول سالجاری میزان 3 هزار و 374 قطعه به میزان 11 هزار و 442 هکتار از اراضی زراعی استان در بانک جامع املاک جانمایی و تثبیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 6 هزار و 61 هکتار بوده شاهد رشد بیش از ۸۸ درصدی صدور اسناد این حوزه به نسبت مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی با تاکید براینکه این روند در 8 ماه باقیمانده سالجاری با قوت و سرعت هر چه بیشتر ادامه دارد، گفت: زراعین و متقاضیان می توانند با مراجعه به واحدهای ثبتی و شرکت های مشاور طرف قرارداد مستقر در تمام شهرستان های استان نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419502

مهمترین اخبار ایران و جهان: