نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 12:13

۱.۵ میلیون جلد کتب درسی در بین دانش آموزان زنجانی توزیع شد

زنجان-مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تا به امروز بیش از ۱.۵ میلیون جلد از کتب درسی مورد نیاز دانش آموزان زنجانی برای سال تحصیلی آینده تامین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسماعیلی روز دوشنبه در خصوص وضعیت تامین کتب درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده گفت: مطابق برنامه هرساله فرآیند تامین کتب درسی دانش آموزان در استان زنجان نیز کلید خورده و در حال پیگیری است.

وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی پیش رو بیش از ۲ میلیون جلد کتاب را در بین دانش آموزان توزیع خواهد کرد. که تا امروز بیش از یک و نیم میلیون جلد کتاب در قالب ۳۳۰ عنوان مختلف از وزارت آموزش و پرورش دریافت و برای توزیع به مناطق ۱۴ گانه ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱۰۶ عنوان کتاب دیگر نیز در حال چاپ است و در آینده ای نزدیک تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد. اسماعیلی با اشاره به آمار توزیع کتب دریافت شده از وزارت آموزش و پرورش گفت: تا به امروز از کتب دریافت شده در مقطع ابتدایی ۹۷ درصد آن به مناطق و نواحی ارسال شده است. همچنین در مقطع متوسطه اول ۸۰ درصد کتب دریافتی توزیع شده است.

اسماعیلی افزود: در مقطع متوسطه دوم نیز ۵ درصد کتب دریافتی توزیع شده است. لازم به ذکر است که بیشتر کتب درحال چاپ که هنوز به آموزش و پرورش استان تحویل نشده نیز مربوط به مقطع متوسطه دوم است.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به تشریح آمار ثبت نام دانش آموزان در سامانه ثبت نام کتب درسی پرداخت و گفت: در کل ۷۳ درصد دانش آموزان استان در سامانه توزیع کتب درسی برای دریافت کتب درسی خود ثبت نام کرده اند و از این لحاظ استان زنجان در میان ده استان برتر کشور در میزان ثبت نام کتب درسی قرار دارد.

اسماعیلی افزود: در مقطع ابتدایی ۸۶ درصد دانش آموزان در سامانه دریافت کتب درسی ثبت نام کرده اند. در مقطع متوسطه اول ۶۱ درصد دانش آموزان، در مقطع متوسطه دوم نظری ۶۲ درصد، در مقطع متوسطه دوم فنی حرفه ای ۲۹ درصد و کار و دانش ۵۵ درصد دانش آموزان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی به علت تفاوت درصد ثبت نام دانش آموزان در سامانه ثبت نام کتب درسی پرداخت و گفت: تفاوت درصد ثبت نام کتب درسی بخاطر ثبت نام پایه های ورودی به مقاطع مختلف یعنی اول دبستان، هفتم و دهم است. به خصوص در مقطع متوسطه دوم چون هنوز موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آنان قطعی نشده ثبت نام کتب درسی قدری با تاخیر انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به وضعیت مطلوب تامین کتب درسی دانش آموزان استان افزود: به لطف خدا، تا به امروز استان وضعیت مطلوبی را در درصد ثبت نام دانش آموزان در سامانه کتب درسی و همچنین میزان تحویل کتب از مرکز به آموزش و پرورش استان و توزیع کتب در مناطق را دارد. امیدواریم با قطعی شدن فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان در آینده ای نزدیک ثبت نام کتب درسی دانش اموزان استان به صورت کامل انجام گیرد.

اسماعیلی ضمن درخواست مراجعه فوری و ثبت نام از خانواده ها و دانش آموزانی که هنوز به سامانه ثبت نام کتب درسی مراجعه نکرده اند ابزار امیدواری کرد که با ثبت نام به موقع، دستگاه تعلیم و تربیت استان مشکلی در تامین مطلوب کتب دانش آموزان نداشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419490

مهمترین اخبار ایران و جهان: