نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 22:04

گزارش امیرعبداللهیان از رایزنی امروزش با همتای سوری در تهران

وزیر امور خارجه درباره دیدار امروزش با همتای سوریه‌ای در تهران گفت: ضمن حمایت از استمرار روند آستانه، بر لزوم خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه و احترام همسایگان به تمامیت ارضی یکدیگر تأکید کردیم.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که به همراه هیأتی سیاسی و اقتصادی دیروز (یکشنبه) هشتم مرداد ماه وارد تهران شد، ظهر امروز (دوشنبه) نهم مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت. پس از آن وزرای خارجه بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و بعد از حدود یک ساعت به میان خبرنگاران آمدند و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست خبری با بیان اینکه حاکمان جعلی رژیم صهیونیستی درک کرده‌اند که هیچ اقدام آنها بی پاسخ نخواهد بود، گفت: منطقه نسبت به تحرکات این رژیم بی تفاوت نبوده و نخواهد بود. (اینجا بخوانید)

 

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست خبری با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین داعش، آمریکا و اسرائیل نیست، گفت: ملت مقاوم سوریه اجازه نمی‌دهد اشغالگری آمریکا ادامه یابد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار همتای سوریه‌ای بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حق مردم سوریه برای دفاع از استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی خود تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب در همین خصوص درباره این سفر در توئیتر نوشت: امروز میزبان آقای فیصل المقداد بودم.توسعه‌ مناسبات در حوزه‌های سیاسی، تجاری، انرژی، علمی و…در مسیر درست پیشرفت قرار دارد.
‏وی افزود: ضمن حمایت از استمرار روند آستانه، بر لزوم خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه و احترام همسایگان به تمامیت ارضی یکدیگر تأکید کردیم.

 

این چهارمین سفر فیصل المقداد به تهران در دولت سیزدهم بود. او ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به تهران سفر کرد و یک روز بعد (۱۵ آذر) با حضور در محل وزارت امور خارجه با وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی برای دومین بار در ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ به تهران سفر کرد. سومین سفر المقداد ۱۱ آبان ۱۴۰۱ به تهران انجام شد.

وزرای خارجه ایران و سوریه فروردین سالجاری در مسکو و در حاشیه نشست وزرای خارجه چهار کشور ایران‌،‌ روسیه،‌ سوریه و ترکیه دیدار و گفت‌‌وگو کرده بودند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق  دیروز از سفر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی سوریه به تهران خبر داد. «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، «سامر الخلیل» وزیر تجارت خارجی و همچنین «ایاد الخطیب» وزیر ارتباطات و فناوری این کشور در این سفر حضور دارند که به منظورر پیگیری مصوبات سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه به تهران سفر کرده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420646

مهمترین اخبار ایران و جهان: