نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 08:15

۲۵۰۰ مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان نور به چرخه تولید بازگشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با اشاره به قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در بخش چمستان، گفت: با این اقدام ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

صادق خرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، اظهار کرد: با اجرای حکم قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در بخش چمستان این شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین کشاورزی، اراضی زراعی و باغی پس از آزادسازی کامل، به چرخه تولید بازگشت داده شده است.

وی گفت: قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی در روستاهای نعمت‌آباد و اناده بخش چمستان نور انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نور با اشاره به اینکه حکم قلع و قمع در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی شکل گرفت، تصریح کرد: در این عملیات ۱۲ فقره تغییر کاربری شامل سه فقره بنای مسکونی نیمه‌کاره و ۹ فقره دیوارکشی قلع و قمع شد.

وی در مورد مرمت و لایروبی چهار قطعه آب بندان شهرستان نور به مساحت ۳۵ هکتار در سال جاری، یادآور شد: آب‌بندان‌ها به عنوان اکوسیستم‌های آبی برای ذخیره‌سازی آب سطحی برای مصارف کشاورزی، جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی، تغذیه چشمه‌ها، آب‌های زیرزمینی و زیستگاهی برای پرندگان و حیات وحش بسیار اهمیت دارند.

خرمانی با اشاره به اینکه این آب‌بندان‌ها در روستای اناده به مساحت ۳ هکتار، روستای دارجار به مساحت ۸ هکتار و دو قطعه آب‌بندان به مساحت ۱۰ و ۱۲ هکتار در روستای سنگ چالک بوده است، گفت: شهرستان نور دارای ۶۸ قطعه آب‌بندان به مساحت ۸۴۵ هکتار بوده که کل حجم آبگیری آن به میزان ۱۷ میلیون و ۲۶۵ مترمکعب است همچنین این آب‌بندان‌ها توانستند نیاز آبی ۳ هزار و ۷۶۵ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان را تأمین کنند که این میزان ۴۰ درصد از اراضی شالیزاری نور را شامل می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1371102

مهمترین اخبار ایران و جهان: