نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:46

اعتراض تیم حقوقی ترامپ به درخواست صدور «دستور سکوت»

وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا به درخواست دادستانی این کشور جهت صدور حکم منع افشای اسناد و شواهد جلسات دادرسی، اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، وکلا و نمایندگان حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به درخواست دادستانی این کشور جهت صدور حکم حفاظتی برای وی و محدود کردن میزان اطلاعاتی که وی قادر به افشای آن است، اعتراض کردند.

وکلای ترامپ دراین‌باره گفته‌اند: در جلسه دادرسی درباره حقوق متمم اول قانونی اساسی، دولت قصد دارد تا حقوق متمم اول را محدود کند! بدتر این است که دولت این کار را علیه رقیب سیاسی اصلی خود انجام می‌دهد آن هم در جریان فصل انتخاباتی که در آن، دولت، اعضای برجسته این حزب و ائتلاف رسانه‌ای، روی کیفرخواست سرمایه‌گذاری کرده و اتهامات کذب‌شان را تکثیر کرده‌اند.

در اعتراضی که وکلای ترامپ تسلیم دادگاه کرده‌اند همچنین جک اسمیت، بازرپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در پرونده مداخله رئیس جمهور سابق در شورش ششم ژانویه و حمله حامیانش به ساختمان کنگره را، به تلاش برای استفاده از دادگاه به عنوان یک «سانسورچی» جهت اعمال «مقررات محتوامحور» علیه ترامپ متهم کرده و در عوض خواستار «رویکردی حساب‌شده‌تر» شده‌اند.

وکلای متهم پیشنهاد داده‌اند تا حکم حفاظتی اصلاح شده و گستره مواردی که دربرمی‌گیرد، از «تمام اسناد ارائه شده در دادگاه صرف نظر از حساسیت آنها» به «صیانت از اسنادی که به معنای واقعی حساس هستند»، محدود شود.

هرچند وکلای ترامپ گفته‌اند که با دادستانی به توافقی دست یافته‌اند اما یادآور شدند که دولت احتمالاً با پیشنهاد کامل آنها موافقت نخواهد کرد. این عدم توافق، همه چیز را به عهده تانیا چوتکان، قاضی پرونده واگذار خواهد کرد تا در زمانی پیش از جلسه دادرسی بعدی در ۲۸ آگوست، درباره حکم حفاظتی تصمیم‌گیری کند.

ترامپ هفته گذشته در پرونده مرتبط با شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، به چند فقره جرم کیفری متهم شد که البته در همه موارد اظهار بی‌گناهی کرده است. او این کیفرخواست را با انگیزه سیاسی توصیف کرده و مدعی شده است که به منظور خارج کردنش از گود رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به طور هدفمند و ناعادلانه او را هدف گرفته‌اند.

رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز (دوشنبه) در پستی در شبکه اجتماعی خودش موسوم به «تروث سوشال» نوشت: چطور رقیب سیاسی فاسد من، می‌تواند در جریان کارزاری که با اختلاف زیاد در حال پیروزی در آن هستم، مرا محاکمه کند؟

مقصود او از این پست به طور مشخص جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و رقیب وی در انتخابات آتی است. چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا در ادامه این پست نوشت که روند دادرسی «من را مجبور کرده تا برای مبارزه با اتهامات قلابی، زمان و پول را خارج از کارزار انتخاباتی خرج کنم.»

ترامپ علاوه بر پرونده جاری، با دو پرونده کیفری دیگر از جمله سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده پیش از ترک کاخ سفید و همچنین پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن نیز روبه‌رو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432090

مهمترین اخبار ایران و جهان: