نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 22:50

خرید گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است

همدان-استاندار همدان گفت: به دلیل برکات و نزولات آسمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید گندم از کشاورزان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر دوشنبه استاندار در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان همدان اظهار کرد: به دلیل برکات و نزولات آسمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید گندم از کشاورزان ۱۶ درصد افزایش داشته و تا پایان مدت خرید به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: کشاورزان و جهاد کشاورزی در نظر داشته باشند که باید از بذر مرغوب برای تولید گندم استفاده شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه ۴ هزار تن گندم مرغوب وارد شده که به صورت متوازن بین کارخانجات تولید آرد تقسیم می‌شود تا کیفیت نان همگون شود، گفت: گشت مشترک دستگاه‌های مرتبط بر قیمت، کیفیت و عرضه‌ی نان در نانوایی‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان گفت: تا امروز بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که تا پایان ماه جاری به ۳ میلیون و بیشتر می‌رسد.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: تلاش شود میزان سقف مشخص شده در بحث جوجه‌ریزی و حتی‌الامکان بیش از آن محقق شود.

استاندار همدان با اشاره به لزوم نظارت بیان کرد: ساز و کار نظارت باید از دامپزشکی و مرغداری تا کشتارگاه و توزیع مرغ به صورت کامل پیگیری شود.

وی عنوان کرد: تدوین برنامه تعادل‌بخش در عرضه مرغ از ضرر و زیان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه عشایر تولیدکنندگانی پرتلاش، کم ادعا و قانع هستند، گفت: کنترل بیشتری در جهت پیشگیری از خروج دام در مسیرهای منتهی به استان‌های مرزی صورت می‌گیرد.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: گشت مشترک متشکل از اداره‌ی جهاد کشاورزی، اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت، پلیس امنیت اقتصادی، اداره‌ی تعزیرات، دفتر اقتصادی استانداری و فرمانداری‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: ساعت کار نانوایی‌ها، کیفیت و عرضه نان، کیفیت مواد غذایی و کالاهای مصرفی توسط گشت مشترک کنترل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431290

مهمترین اخبار ایران و جهان: