نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 09:44

پیوستن رؤسای سابق نهادهای نظامی به موج اعتراضات علیه نتانیاهو

۱۹ تن از رؤسای سابق نهادهای نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی از ترس محاکمه در دادگاه لاهه به موج اعتراضات علیه اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی پیوستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، در حالی که بحران داخلی در اراضی اشغالی به دنبال تصویب لایحه اصلاحات قضائی ارائه شده از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر روز بیش از گذشته تشدید می‌شود، ۱۹ افسر و ژنرال دیگر به موج اعتراضات علیه این اصلاحات پیوستند.

سایت عبری زبان واللا گزارش داد که ۱۹ تن از رؤسای سابق نهادهای نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی یک کیفرخواست علیه قانون لغو برهان معقولیت ارائه داده‌اند چرا که معتقدند این قانون می‌تواند نظامیان سابق ارتش رژیم صهیونیستی را در معرض بازداشت و محاکمه در دادگاه لاهه قرار دهد.

بر اساس این گزارش در میان افسران و ژنرال‌های مذکور نداو ارگمن و یوال دیسکین رؤسای سابق شاباک، تال روسو، نمرود شیور و رونی نومیه از ژنرال‌های ارتش، نیبو ای رز رئیس سابق بخش عملیات موسا و نمایندگان ژنرال‌ها و افسران ذخیره ارتش نیز حضور دارند.

آنها اعلام کرده‌اند که لغو برهان معقولیت می‌تواند به صورت گسترده‌ای خطر بازداشت نظامیان و افسران ارتش و دیگر نیروهای رژیم صهیونیستی و محاکمه آنها در دادگاه لاهه را افزایش دهد.

«تامیر باردو» رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی پیشتر در سخنانی تصریح کرد که پس از امضای توافقنامه‌های ائتلافی بین احزاب حاضر در دولت راست افراطی، همزمان با مطرح شدن لایحه اصلاحات قضائی به این نتیجه رسیده است که اسرائیل به پایان راه و نابودی نزدیک شده است.

روزنامه عبری زبان مکور ریشون در این باره گزارش داد که باردو گفته که ما از حدود ۴ الی ۵ ماه قبل بدون هیچ دلیل و منطقی در میانه یک عملیات ویرانگر (اصلاحات قضائی) خود را گرفتار کرده‌ایم.

باردو اظهار داشت که پس از انتخابات اخیر ناگهان به سمت تاریکی پیش رفتیم، به این دلیل که کابینه کنونی در مسیر نابودی خود و اسرائیل قدم برمی‌دارد.

برخی از احزاب راستگرای افراطی عضو ائتلاف نتانیاهو تهدید کردند در صورت عدم تصویب قانون خدمت نظامی از ائتلاف حاکم خارج شده و زمینه را برای انحلال آن فراهم می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431546

مهمترین اخبار ایران و جهان: