نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 09:30

۱۲ هزار و ۴۲۳ نفر در استان تهران برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند

تهران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهرانمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران از پیش ثبت نام ۱۲ هزار و ۴۲۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آمار نهایی پیش ثبت نام‌های حوزه‌های انتخابیه استان تهران برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از اولین روز پیش ثبت نام طی هفت روز ۱۲ هزار و ۴۲۳ نفر در استان تهران مراجعه و پیش ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی طی این مدت در پیش ثبت‌نام‌ها رشد بیش از سه برابری را داشته ایم.

معاون استاندار تهران در تحلیل سن و جنسیت پیش ثبت نام کنندگان طی مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران گفت: طی این مدت ۱۰ هزار و ۱۷۴ نفر و ۸۲ درصد از ثبت‌نام‌ها مربوط به آقایان و دو هزار و ۲۴۹ نفر و ۱۸ درصد نیز مربوط به بانوان و میانگین سنی ۶۹ درصد ثبت نام کنندگان ۳۰ تا ۵۰ سال و ۳۱ درصد نیز ۵۰ تا ۷۵ سال سن ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات ۱۱ هزار و ۴۵ نفر و در حوزه انتخابیه قدس، شهریار و ملارد ۵۳۹ نفر پیش ثبت نام را انجام داده اند.

جوهری در خصوص حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه رباط کریم و ورامین، پیشوا و قرچک و بهارستان نیز عنوان داشت: در دماوند و فیروزکوه ۱۸۸ نفر، رباط کریم و بهارستان ۳۱۲ نفر، پاکدشت ۵۶ نفر، ورامین، پیشوا و قرچک نیز ۱۹۸ نفر، پاکدشت ۱۰۷ نفر برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام انجام داده‌اند.

جوهری در مورد تعداد ثبت نام‌های متقاضیان اقلیت‌های ساکن استان تهران نیز اظهار داشت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان اقلیت‌ها هفت نفر از کلیمیان، ۱۱ نفر از مسیحیان ارمنی شمال ایران، پنج نفر از مسیحیان آشوری و کلدانی و ۱۱ نفر نیز از زرتشتیان ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در خصوص ترکیب سنی نامزدها نیز عنوان داشت: پیش ثبت نان کنندگان در گروه‌های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال یک هزار و ۳۳۴ نفر و ۱۱ درصد، ۳۵ تا ۴۰ سال دو هزار و ۴۸۷ نفر و ۲۰ درصد، ۴۰ تا ۴۵ سال دو هزار و ۷۴۷ نفر و ۲۲ درصد، ۴۵ تا ۵۰ سا یک هزار و ۹۶۹ نفر و ۱۶ درصد، ۵۰ تا ۵۵ سال یک هزار و ۶۴۴ نفر و ۱۳ در صد، ۵۵ تا ۶۰ سال یک هزار و ۱۲۱ نفر و ۱۰ درصد، ۶۰ تا ۶۵ سال ۶۴۳ نفر و ۵ درصد، ۶۵ تا ۷۰ سال ۲۸۵ نفر و د و۲ درصد، ۷۰ تا ۷۵ سال نیز ۱۰۳ نفر معادل یک درصد شرکت کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441046

مهمترین اخبار ایران و جهان: