نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:09

جزئیات پذیرش و نگهداری افراد زیر ۱۸ سال در یاورشهر 2

معاون اجتماعی‌و‌فرهنگی‌ شهرداری تهران با اشاره به حمایت خانواده‌ها از رسیدگی به معتادان صغر سنی گفت: مردان منع پذیرشی در یاورشهر ۳ ، بانوان در یاورشهر ۸ و افراد زیر ۱۸ سال در مرکز یاور شهر ۲ نگهداری می‌شوند.

 محمد‌امین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در دوره ششم مدیریت شهری تمامی افراد منع‌پذیرشی در یاورشهرها ساماندهی می‌شوند، گفت: مردان منع پذیرشی در یاورشهر ۳ ، بانوان در یاورشهر ۸ و افراد زیر ۱۸ سال در مرکز یاور شهر ۲ نگهداری می‌شوند.

وی‌ به خدمات مستمر و شبانه‌روزی که به این افراد ارائه می‌شود، افزود: معتادان متجاهر، سالمندان بالای ۶۵ سال، معتادان دارای زخم‌های باز عفونی، بیماران دارای ایدز و هپاتیت، افراد زیر ۱۸ سال، معلولان منع پذیرش و افراد دارای مشکل اعصاب روان جزء منع پذیرشی‌ها هستند که در مراکز خاص یاور شهر پذیرش و نگهداری می‌شوند.

معاون اجتماعی‌و‌فرهنگی‌ شهرداری تهران در خصوص شرایط نگهداری افراد زیر ۱۸ سال در یاور شهر ۲ گفت: باتوجه به اینکه پذیرش خانواده‌ها در موارد رسیدگی به معتادان صغر سنی بالاست؛ لذا پس از جمع‌آوری و ورود این افراد به یاورشهر با خانواده‌های آنها ارتباط برقرار شده و  خوشبختانه برای بازگشت آنها به کانون خانواده استقبال می‌شود.

اراده ترک اعتیاد در معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال بیشتر است

به گفته وی اراده برای ترک مصرف مواد مخدر در افراد زیر ۱۸ به نسبت رده سنی بالاتر بسیار بیشتر است.

توکلی‌زاده به عدم پذیرش خانواده‌ها در خصوص افراد سالمند و موارد منع‌پذیرشی تاکید کرد و ادامه داد: به دلیل شرایط سخت و دشوار نگهداری  از این افراد و همچنین هزینه‌های بالای درمان آنها، زمانی که هویتشان شناسایی و به خانواده‌هایشان اطلاع داده می‌شود، اغلب تمایل و رغبتی از سوی خانواده برای حمایت و‌ بازگشتشان وجود ندارد. 

معاون اجتماعی‌و‌فرهنگی‌ شهرداری تهران در خصوص عدم همکاری سایر سازمان‌ها و ‌نهادهای مسئول در ساماندهی افراد آسیب‌دیده و معتاد متجاهر تصریح کرد: در دوره ششم مدیریت شهری هر ارگانی نسبت به وظایف خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی اهمال کرد، ما متعهد هستیم و از زیر بار این مسئولیت مهم، شانه‌ خالی نمی‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433702

مهمترین اخبار ایران و جهان: