نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:23

منطقه سیستان باید به یک منطقه تجاری تبدیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پتانسیل های موجود باید همه دستگاه‌ها و متولیان برای تبدیل شدن سیستان به یک منطقه تجاری تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای ادارای شهرستان زابل که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد با مخاطب قرار دادن مسئولان استان اظهار داشت: نحوه مدیریت مسئولان در هنگام مواجه با مشکلات نباید تحت تاثیر شرایط قرار بگیرد و با تلاش مضاعف و مدیریت صحیح باید مشکلات را مرتفع کنند.

وی با اشاره به وضعیت آب منطقه سیستان بیان داشت: پیگیری افزایش سرعت طرح انتقال آب دریای عمان با افزایش تعداد کارگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، علاوه برآن بحث انتقال آب از تهلاب، زهک، حرمک، بندان و شیله نیز با جدیت در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: به مردم استان تضمین می دهیم که پیگیری های لازم برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکل آب شرب در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: منطقه سیستان تنها منطقه کشور است که مجوز صادرات ۹۰۰ قلم کالا برای مرزنشینان این منطقه را دریافت کرده است.

کرمی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت منطقه اذعان کرد: باید همه مسئولان و متولیان امر برای رفع مشکلات صنعت در استان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کشور افغانستان بازار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی استان دارد و اگر مشکلات بخش صنعت را برطرف کنیم قطعا در این زمینه موفق خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به نیاز کشورهای همسایه به کالاهای مختلف مانند ظروف پلاستیکی، موکت، کاشی و ... ظرفیت‌های لازم برای تولیدات کالاها در استان وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد نیروگاه‌های بادی در منطقه میل نادر برای تولید برق تصریح کرد: با ایجاد چندین نیروگاه در سطح منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال میتوان نیاز برق منطقه را برطرف کرد.

کرمی در پایان گفت: با همت و کوشش جهادی مسئولان و تلاش و همراهی مردم قطعاً مشکلات استان سیستان و بلوچستان حل خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434446

مهمترین اخبار ایران و جهان: