نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:26

خبرنگاران با انعکاس اتفاقات مثبت از جنگ روانی دشمن جلوگیری کنند

دزفول- امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم توجه خبرنگاران به جهاد تبیین، گفت: ضرورت دارد خبرنگاران با انعکاس دقیق و صحیح اتفاقات مثبت کشور از جنگ روانی دشمن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود بهرام پور عصر امروز چهارشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دزفول که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاری رسالت بزرگی است که امروزه در فضای رسانه‌ای که در زندگی بشریت به وجود آمده کارها و حرکات را پررنگ و تلاش‌ها را مضاعف کرده است.

وی با اشاره به نقش پررنگ خبرنگاران در امر تمدن سازی، افزود: خبرنگاران باید در امر تمدن سازی که امروز یکی از موضوعات مهم دنیا بوده است، نقش خود را پیدا و به بهترین شکل ایفا کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه امروزه عصر جنگ تمدن‌ها است، تصریح کرد: همه تمدن‌ها می‌کوشند تا تمدن خود را به اثبات برسانند و بشریت را به سمت خود بکشانند؛ البته در این بین برخی‌ها با گسترش شهوات و برخی‌ها با عرضه علم و دانش در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به دنبال جذب بشر هستند اما آنچه که همه از آن غافل هستند و نیاز اصلی بشریت بوده توجه به اخلاق است.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به جایگاه والای علم از منظر قرآن، اضافه کرد: در دین و فرهنگ اسلام، علم جایگاه شاخصی داشته و اسلام همه را به آن دعوت می‌کند و از سویی آن‌چه دنیا از آن غافل است و اسلام به آن توجه تام دارد، اخلاق است، همچنین در این میان خانواده از منظر اسلام بالاترین نماد جمعی انسان است و امروزه خبرنگاران بهترین بازوان اسلام برای جهانی کردن مفهوم خانواده هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید همواره رصد کرده و بر اساس معرفت و اهداف والای جامعه حرکت کنند، افزود: خبرنگاران باید اولویت‌های جامعه را مشخص و بر اساس آن و همچنین با تکیه بر معرفت حرکت کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه جامعه خبرنگاری امروزه چند مأموریت دارد تا بتواند در رشد و تعالی جامعه تأثیر مثبت داشته باشد، گفت: رصد و تولید خبر یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است چرا که این امر معرفت انسان‌ها را افرایش می‌دهد و آنها را نسبت به شرایط جامعه و همچنین هجمه‌های دشمن آگاه کرده و در امان نگه می‌دارد.

حجت الاسلام بهرام پور عنوان کرد: امروز تولید خبرهای دروغ و هدفمند در راستای ویرانگری یک جامعه بسیار زیاد بوده که این یک امر ویرانگر است، در مقابل این جنگ خبری جنگ اطلاعاتی می‌تواند بشریت را نجات دهد و امروزه مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ تبیین یاد و تاکید می‌کند که جامعه خبرنگاری در تحقق این امر مهم رسالت ویژه ای دارد.

وی، مطالبه گری را از دیگر وظایف مهم خبرنگاران برشمرد و افزود: خبرنگاران باید مدیران را امر به معروف و نهی از منکر کنند. همه مدیران باید تحت سیطره جامعه خبری از عملکرد خود نگران باشند و رسالت و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: وظیفه سوم جامعه خبری این است که اگر اتفاقات خوبی در جامعه می‌افتد، آنها را بولد کرده و از جنگ روانی دشمن جلوگیری کند.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: اینها سه مسئولیت مهمی است که در عرصه تمدنی و انقلاب از خبرنگاران فهیم، هوشمند و طالب تعالی انتظار می‌رود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی جامعه خبری شهرستان دزفول، یاد و خاطره شهدای خبرنگار و خبرنگاران درگذشته شهرستان و کشور را گرامی داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434546

مهمترین اخبار ایران و جهان: