نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 21:13

بیانیه‌های سفارت‌خانه‌های برخی کشورها در لبنان مایه تعجب است

رئیس مجلس لبنان هشدارهای صادره از سوی برخی کشورهای عربی درباره ترک لبنان را تعجب‌برانگیز دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به هشدارهای صادره از سوی برخی کشورهای عربی در رابطه با ترک لبنان واکنش نشان داد.

بری در گفتگو با المیادین ضمن اعلام تعجب از هشدارهای صادره از سوی برخی کشورهای عربی گفت: بیانیه‌های سفارت‌خانه‌های برخی کشورها در لبنان مایه تعجب است، زیرا هیچ موضوع امنیتی که موجب صدور این بیانیه‌ها باشد، وجود ندارد.

رئیس پارلمان لبنان ضمن اشاره به محدودبودن منطقه درگیری‌های چند روز گذشته به منطقه قرارگیری اردوگاه عین‌الحلوه افزود: این‌که هشدارهای صادره محدود به مناطق درگیری در نزدیکی اردوگاه عین‌الحلوه باشد قابل درک است، اما دلیل فراخوان از اتباع این کشورها جهت ترک لبنان را نمی‌توان درک کرد.

بری با اشاره به اوضاع آرام کنونی لبنان ادامه داد: از ۳ روز پیش تاکنون، اوضاع در اردوگاه عین‌الحلوه آرام بوده است؛ پس دلیل صدور چنین بیانیه‌های هشدارآمیزی چه می‌تواند باشد؟

این در حالی است که پیش از این، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در واکنش به این موضوع با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: داده‌های امنیتی نشان می‌دهد که اوضاع کشور نگران‌کننده نیست. تماس‌های سیاسی و امنیتی برای رسیدگی به رخ‌دادهای اردوگاه عین الحلوه با پیشرفت همراه بوده است و اوضاع برای تضمین ثبات و جلوگیری از برهم زدن امنیت شهروندان و گردشگران عرب و غیرعرب در حال پیگیری است.

گفتنی است که پیشتر، عربستان و بحرین با صدور بیانیه‌هایی از اتباع خود خواسته بودند که خاک لبنان را ترک کنند، وزارت خارجه امارات نیز با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست که برای حفظ سلامتی خود از سفر به لبنان جلوگیری کنند و کویت، آلمان، قطر و عمان نیز از اتباع خود خواسته بودند که از نزدیک‌شدن به مناطق درگیری خودداری کنند و احتیاط لازم را به خرج بدهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429502

مهمترین اخبار ایران و جهان: