نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 19:37

ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت شیلات استان بوشهر استفاده می‌شود

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت شیلات استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر یکشنبه در دیدار با مدیر بنیاد نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: الگوسازی و تکریم نخبگان و سرآمدان، بسترسازی برای نخبه پروری است.

وی نخبگی مسیری است که افراد در آن بعد از شناسایی، هدایت، توانمندسازی و اثرگذاری به نقطه‌ای می‌رسند که باید از آن‌ها الگوسازی شده و به نسل جوان معرفی شوند.

امینی به ظرفیت طلایی قرارگیری استان بوشهر در کنار خلیج فارس اشاره کرد و افزود خلیج فارس فرصتی به نام «اقتصاد دریا» را برای این استان پدید آورده است که با ظرفیت سنجی، برنامه محوری و هدف گذاری درست می‌توان چرخه این اقتصاد را به حرکت آورد که نقش شیلات در این مسیر بر کسی پوشیده نیست.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان برای گام برداشتن در مسیر توسعه صنعت شیلات را مهم دانست و افزود: افزایش استفاده از این ظرفیت می‌تواند موجب رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال و در نهایت افزایش تولید ناخالص داخلی به عنوان اقتصاد دریا محور را به دنبال داشته باشد.

امینی به استفاده از فن آوری روزی دنیا در صنعت شیلات مخصوصاً آبزی پروری اشاره کرد و افزود کشورهای پیشرفته در علم و تکنولوژی توجه ویژه‌ای به نهاد علم دارند و کشورهایی موفق خواهند بود که از ظرفیت نخبگان به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به مسیرهای جدید و روبه رشد شیلات استان مانند پرورش ماهی در قفس و استخرهای پیش ساخته، پرورش جلبک، کرم نرئیس، صدف خوراکی، زالو، ماهیان زینتی و همچنین گسترش صنایع تبدیلی مانند فرآیندهایی چون عمل‌آوری و فرآوری در بسته‌بندی‌های مناسب بمنظور جلوگیری از خام فروشی محصولات شیلاتی اشاره کرد و افزود استفاده از ظرفیت نخبگان می‌تواند کمک ویژه و شایانی به شیلات استان در جهت توسعه این بخش‌ها داشته باشد.

افزایش نقش‌آفرینی نخبگان استان

سیده آزاده میروکیلی این ملاقات را فرصتی مناسب بمنظور بیان مسائل و دغدغه‌های نخبگان مرتبط با حوزه‌های مختلف شیلات دانست و تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما افزایش نقش نخبگان در بخش‌های مختلف اجرایی کشور است.

نقش بازویی مشورتی استفاده از نخبگان، طرح دستیار نخبگان، مسائل مربوط به اعطا تسهیلات به جامعه نخبگان، حضور و تأثیر نخبگان در مجموعه‌های علمی و صنعتی، لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های نوپای دانش‌محور از اهم موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429390

مهمترین اخبار ایران و جهان: