نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 20:20

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هویت مردم قزوین است

قزوین- رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه امام خمینی (ره) هویت مردم قزوین است و بی اعتنایی به آن افت و موجب نامیدی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر علی قاسم زاده در دیدار با اعضای خبرگزاری مهر قزوین که بعد از ظهر یکشنبه صورت گرفت اظهار کرد: خبرگزاری مهر به بازتاب اخبار فرهنگی و دانشگاهی نگاه ویژه ای دارد واین موضوع وجه تمایز آن با سایر خبرگزاری‌ها است و می‌تواند به ما در قرار دادن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در رؤیت بهتر مردم و جامعه کمک کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: دانشگاه باید در مسیر مهارت افزایی و احصا نیازها و پاسخ دادن به آن در سطح جامعه تلاش کند و خبرگزاری‌ها نیز در این روند مؤثر هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی طی یک سال و نیم گذشته بیان کرد: فعالیت ما در دانشگاه پس از عبور از دوره کرونا اغاز شد و روند خوبی را تا امروز طی کرده ابم که از این بابت شکرگزاریم.

قاسم‌زاده ابراز کرد: در این زمان موفق شده این تا درآمد دانشگاه را از سالانه ۵ میلیارد تومان به سالانه ۲۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و تنها در چهار ماهه ابتدایی سال جاری تعداد قراردادهای اقتصادی دانشگاه ۱۱ برابر بیشتر شده است.

وی افزود: تا دو سال پیش تنها ۱۸۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه امام تحصیل می‌کردند که امروز این عدد به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است که این عدد در آغاز سال تحصیلی جدید رشد چشمگیری خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد تا جایی که امروز دانشجویان در رشته‌های مختلف با بورسیه واحدهای صنعتی وارد دانشگاه می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی در این شرکت‌ها مشغول به کار می‌شوند.

وی عنوان کرد: در قزوین کار علمی بزرگی نظیر چشمه نور را داریم که ما با توجه به نیازهای آن رشته‌های علمی جدید را در دانشگاه دایر کرده‌ایم، در کنار آن امروز رشد علمی و تغییر جایگاه بین‌المللی دانشگاه امام خمینی قزوین را نیز شاهد هستیم.

وی گفت: از سوی دیگر تیم رباتیک دانشگاه امام (ره) تشکیل شده و در اولین سال فعالیت خود موفق به کسب رتبه کشوری شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره استان قزوین خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به قزوین دانشگاه موفق به جذب ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه برای توسعه فضای فیزیکی و ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات شده است که این اعتبار به مرور تخصیص میابد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که در هفته دولت از ۶ طرح دانشگاه بین‌المللی امام خمینی رونمایی خواهد شد توضیح داد: از پروژه توسعه دانشکده فنی، تالار افتخارات دانشگاه، زمین چمن مصنوعی در خوابگاه دختران، سالن اتاق استودیو، وبگاه جدید دانشگاه پس از ١٢ سال، اندیشکده حکمرانی در حل و تحلیل مسائل ملی و استانی در این هفته رونمایی می‌شود.

قاسم زاده در خاتمه گفت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هویت مردم قزوین است و بی اعتنایی به آن افت و موجب نومیدی در جامعه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429446

مهمترین اخبار ایران و جهان: